شرکت نرم افزار برنامه نویسان دانش برتر سهند

موبایل پوز چیست

موبایل پوز چیست
کارتخوان‌ های موبایلی در واقع همان دستگاه هایی هستند که با فناوری GPRS به شبکه بانکی متصل شده و اطلاعات را بر بستر دیتای موبایل منتقل می‌ کنند. این دستگاه ها از نظر ظاهری بسیار سبکتر و کوچکتر از نسل قبلی خود هستند و در ظاهر به موبایل شبیه هستند اما شکاف مخصوص کارت کشیدن دارند. برخی دارای چاپگر و برخی هم بدون چاپگر هستند. معمولا برای کسب و کارهای شخصی و تعداد تراکنش‌ های بسیار پائین مناسب می‌ باشند. این نوع کارت خوان به کارتخوان های شخصی معروف هستند و در مدل‌ های جدیدتر از سیستم‌عامل‌ های موبایل هوشمند مانند اندروید برای مدیریت اطلاعات آن استفاده می‌ شود.در ادامه از مزایا و ویژگی های آن بیشتر می گوییم.

۱– آنتن دهی

نکته جالب قابل توجه دستگاه کارتخوان جیبی این است که هرکجا که تلفن همراه شما آنتن بدهد دستگاه نیز آنتن دارد، برای همین شما دیگر نگران این نیستید که کیفیت آنتن دهی این دستگاه چطور است و خیالتان بابت کیفیت ارتباط راحت می شود.

۲– مقاوم در برابر ضربه

مزیت دیگر دستگاه کارتخوان جیبی ( کارتخوان موبایلی ) این است که چون رسید کاغذی ندارد و داخل دستگاه هم چاپگر حرارتی که به ضربه بسیار حساس است ندارد، برای همین اگر به هر دلیلی از دست شما به زمین بیوفتد آسیبی نمی بیند و در مقابل ضربه نیز بسیار مقاوم است، به علاوه این نکته که چون چاپگر حرارتی ندارد مصرف باتری دستگاه کارت خوان بسیار کمتر از مدلهای کاغذی آن خواهد بود.

۳– مصرف پایین باطری

تیم ژانیا این دستگاه را تست کرده و میزان مصرف باتری آن حداقل ۸ روز است، یعنی اگر شما روز شنبه دستگاه را فول شارژ کنید هفته آینده میزان باتری ۲۰ درصد می شود، بنابراین این دستگاه ۷ تا ۸ روز برای شما شارژ را نگه می دارد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که میزان مصرف باتری طبیعتا بستگی به میزان استفاده شما نیز دارد.

۴– حمل آسان

ابعاد و وزن دستگاه‌های MPOS بسیار کمتر از دستگاه‌های کارتخوان قابل حمل سیمکارتی است که جابجایی آن‌ها را راحت‌تر کرده است. به علاوه این دستگاه‌ها نیازی به سیمکارت مجزا و بسته اینترنت جداگانه ندارند و از طریق شبکه اینترنت تلفن همراه پذیرنده تراکنش‌ها را انجام می‌دهند.

این ویژگی MPOS را به گزینه‌ای ایده‌آل برای خرده فروش‌ها، پیک‌ها، فست فودها و رستوران‌ها، تاکسی‌ها، مشاغل خدمات و تعمیرات در محل و … تبدیل کرده‌است.

۵– سرعت پردازش بالاتر

برخلاف کارتخوان‌های سیمکارتی که از تکنولوژی GPRS استفاده می‌کردند، MPOS با اتصال به تلفن همراه، می‌تواند از شبکه پرسرعت ۴G یا Wi-Fi بهره ببرد. به این ترتیب سرعت تراکنش‌ها چند برابر می‌شود که باعث صرفه جویی در زمان و بهبود تجربه کاربری مشتری و پذیرنده خواهد‌ شد.

۶– هزینه کم خرید و نگهداری دستگاه

کسب و کارهای کوچک و تازه کار معمولا توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین کارتخوان‌های سیار GPRS را ندارند و بهتر است از دستگاه‌های کارتخوان موبایلی استفاده کنند. این دستگاه‌ها ارزان تر از کارتخوان‌ها هستند و همچنین بسیاری از ارائه‌دهنده‌های MPOS در ایران طرح‌های فروش شرایطی، به شرط تعداد مشخصی تراکنش در زمان مشخص را دارند که می‌تواند قیمت تمام شده دستگاه MPOS را برای کسب و کارهای کوچک، به صفر برساند.

به علاوه در دستگاه MPOS رسید کاغذی حذف شده است که هزینه خرید کاغذ و همینطور هزینه تعمیرات پرینتر دستگاه‌های سنتی را به طور کامل از دوش صاحبان کسب و کار برداشته‌است.

منبع

https://zhaniya.ir/

گفتگو در مورد طراحی اپلیکیشن