راهکارهای نرم افزاری برای موسسات مالی و خدمات پولی و بانکی
در پهنهی اقتصادی کشور، بانکداری نیز یکی از صنایع مطرح و پرآوازه برای فعالیت است و از جمله کسب و کارهای پر پتانسیل کشور به شمار میرود و از آنجائی که، بانکها در ایران، تأثیرپذیری بسیار محدودی از نوسانات بازار جهانی و تغییر قیمتها دارند، از نگاه سرمایهگذاران، مزایای سرمایهگذاری در آنها دوچندان میشود.
بانک، موسسهای تجاری است که با تجهیز منابع از طریق جذب سپردههای مردم با هدف کسب و تحصیل سود، مبادرت به سرمایهگذاری یا اعطای اعتبار میکند و در همین راستا، خدمات مالی دیگری نیز به مشتریان خود ارائه میدهد. فعالیتهای گسترده در بانک را میتوان به دو وظیفهی اصلی خلاصه کرد: نخست، نگهداری سپرده و دوم اعطای اعتبار مالکیت بانکها در ایران به سه نوع دولتی، نیمهدولتی و خصوصی تقسیمبندی میشوند که جملگی تحت نظارت و مجوز بانک مرکزی قرار دارند. برخی مؤسسات مالی و اعتباری و صندوقهای قرضالحسنه نیز در ایران فعالیتهایی شبیه بانکداری انجام میدهند و همچنین برخی از بانکهای خارجی در ایران دارای شعبه میباشند.
تعریف راهکار مبتنی بر فناوری اطلاعات دانش برترسهند ویژهی مؤسسات پولی و بانکی راهکار جامع مبتنی بر فناوری اطلاعات دانش برترسهند در مؤسسات و سازمانهای ارائهدهندهی خدمات پولی و بانکی، مجموعهی سیستمها و روشهایی است که کلیه فعالیتهای حوزههای عملیاتی اصلی و لجستیکی آنها را پوشش میدهد و امکان مدیریت مؤثر بر مبنای اطلاعات را در سازمان فراهم میسازد. راهکار تخصصی دانش برترسهند برای این دسته از مؤسسات و سازمانها، از یکسو حوزههای عملیاتی مالی، منابع انسانی، پشتیبانی و مدیریت را پوشش میدهد و از سوی دیگر از طریق برقراری ارتباط مکانیزه با سیستمهای فعالیت اصلی (بانکداری الکترونیکی) بستر مناسب را برای محاسبهی بهای تمام شده خدمات پولی و بانکی و نیز ایجاد پایگاه دادهی متمرکز برای اطلاعات مدیریت، مهیا مینماید.
طراحی و استقرار پایگاه داده
پایگاه دادهی یکپارچه برای سرپرستیها و شعب
پایگاه دادهی متمرکز برای تجمیع اطلاعات شرکتهای گروه
کاربست ابزارهای انتشار و تبادل اطلاعات راه دور
استقرار نظام بودجهریزی و بهای تمام شده (BNDBS-COST)
تدوین سند طراحی مفهومی
استقرار سیستمهای هزینهیابی
استقرار سیستم بهای تمام شده
استقرار سیستم بودجهریزی عملیاتی
نرمافزارهای حوزهی اداری و منابع انسانی
اتوماسیون اداری مجهز به ماژول مدیریت جریان کار
تایم شیت و کنترل کارکرد نیروی انسانی
سامانه آنلاین دستیار انبار
حسابداری اموال و دارائیهای ثابت
سامانه آنلاین جمع داری اموال
حسابداری بهای تمام شدهی فعالیتها و خدمات بانکی
تهیه صورتهای مالی و یادداشتهای همراه
نرمافزارهای واسط جهت تعامل با سیستم بانکداری الکترونیکی
مدیریت امور سهامداران
پرتال سهام
نرمافزارهای حوزهی بازرگانی و پشتیبانی (تأمین کالا و خدمات)
تدارکات( خرید داخلی)
خرید (سفارشات) خارجی
مدیریت قراردادها
نگهداری و تعمیر تجهیزات
نرمافزارهای حوزهی مالی و مدیریت سهام
حسابداری مالی (دفترداری)
مدیریت وجوه نقد (خزانهداری)
حقوق و دستمزد
حسابداری انبار
سامانه آنلاین دستیار انبار
حسابداری اموال و دارائیهای ثابت
سامانه آنلاین جمع داری اموال
حسابداری بهای تمام شدهی فعالیتها و خدمات بانکی
تهیه صورتهای مالی و یادداشتهای همراه
نرمافزارهای واسط جهت تعامل با سیستم بانکداری الکترونیکی
مدیریت امور سهامداران
پرتال سهام
نرمافزارهای حوزهی مالی و مدیریت سهام
ابزارها و امکانات سیستمی حوزهی مدیریت ( BNDBS-BI)
ابزار گزارش ساز سیستمهای عملیاتی (BNDBS-ARPG)
ابزارگزارشدهی به مدیریت (BNDBS-MRS)
ابزار تجمیع و سازماندهی اطلاعات (BNDBS-DWH)
ابزار هوشمندی کسب و کار (Dashboard)
ویژگیهای خاص و دغدغههای مدیران
پراکندگی مکانی و توزیع جغرافیایی سازمان
تعدد ادارات و شعب
تنوع فعالیتها و خدمات پولی و بانکی
همگامی مستمر با رشد تکنولوژی، روشهای روزآمد و لزوم ارائهی خدمات نوین
مدیریت اموال و دارائیها و استفادهی بهینه از آنها
ایجاد و تعمیق یکپارچگی سیستمی در کل سازمان
مراحل استقرار راهکار تخصصی دانش برترسهند
شناخت استراتژی و مطالعهی سند چشمانداز و مأموریت و آشنائی با انتظارات مدیریت
بررسی و تحلیل ساختار سازمانی، سیستمها و روشهای موجود و ترسیم مدل مطلوب
سنجش درجهی آمادگی الکترونیکی سازمانی
طراحی مدل اطلاعاتی پایه با توجه به ضوابط و قوانین عمومی و خاص ( بانک مرکزی، ... )
طراحی و استقرا پایگاه داده
استقرار نظام سیستمی بودجهریزی و بهای تمام شده (BNDBS-COST)
استقرار سیستمهای تکمیلی Mis
برقراری تعامل با سیستمهای فعالیت اصلی (Core Banking)
بهکارگیری ابزارها و امکانات سیستمی حوزهی مدیریت (BNDBS- BI)
استقرار سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BNDBS-BPMS)
دستاوردهای مورد انتظار
تعمیق یکپارچگی در عملیات و حذف فواصل اطلاعاتی
ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان و طرفهای تعامل (درون و برون سازمانی)
اجرای غیرمتمرکز عملیات و کنترل متمرکز اطلاعات
افزایش سرعت تصمیمگیری
کنترل منابع سازمانی و جلوگیری از هرز رفت آنها
کنترل بهای تمام شده و پیشبینی واقع بینانه درآمد/ هزینه
ارتقاء سطح بهرهوری سازمان
امکان ادارهی هوشمند سازمان
تحقق شیوهی مدیریت بر مبنای اطلاعات
استقرار سیستم مدیریت فرایندهای کسب و کار (BNDBS-BPMS)
سیستم اتوماسیون اداری
میزِکار کاربران (کارتابل الکترونیکی)
طراحی فرآیندهای گردش کار ( تعاملی و مستقل)
مدیریت درخواستهای سازمانی (درگاههای ورودی سیستمهای عملیاتی)
استقرار ابزار مدیریت گردش کار (BPM)
پیگیری، نظارت و سنجش مستمر فرآیند (BAM)
پیگیری و پایش گردش عملیات و اطلاعات (Dashboard)
دریافت بازخوردهای مرحلهای و نهائی (Feedback)
گزارشات پشتیبان تصمیمگیری (DSS)