شرکت نرم افزار برنامه نویسان دانش برتر سهند

آموزش حرفه ای ui و ux

آموزش حرفه ای ui و ux

ui و ux دو مفهوم پر کارید در دنیای تکنولوژی می باشد. این مفاهیم به دلیل آن که ارتباط مستقیم با کاربران دارند بسیار مهم و حیاتی هستند. تمامی وب سایت ها، نرم افزارها و سامانه ها نیاز به طراحی ui و ux خاص خود دارند. دانشجویار به دلیل اهمیت این موضوع دوره آموزش جامع UI و UX را برای کابران خود به صورت جامع و پروژه محور تهیه نموده است.

 

به معنی رابط کاربری و UX به معنی تجربه کاربری است.

برای آشنایی با دوره آموزش جامع ui و ux، باید بدانیم که منظور از ui و ux چیست. احتمالا تا به حال واژه هایی نظیر تجربه کار یا طراحی رابط کاربری را شنیده اید.ui  رابط کاربری است و ux تجربه کاربری. این موارد، نکاتی است که هر شرکت سازنده باید برای ساخت نرم افزار های خود در هر پلتفرمی توجه ویژه به آن داشته باشد. ui و ux از جمله مواردی هستند که به آن ها به آن میزان که باید پرداخته نشده است و به نوعی مهجور مانده اند. در دوره آموزش جامع ui و ux شما به صورت پروژه محور، 0 تا 100 ui و ux را به صورت کاملا فارسی آموزش خواهید دید.

قصد داریم تا در این دوره آموزشی شما را با اصول و سبک‌های طراحی نرم افزار البته بومی شده آشنا کنیم و فوت‌های کوزه گری این هنر و حرفه را به شما آموزش دهیم.

تصویر آموزش جامع UI & UX

UI یعنی چه؟

وقتی در مورد طراحی حرف می‌زنیم اغلب مردم به طراح دیداری یا همان گرافیست فکر می‌کنند و دلیل آن این است که قابل فهم تر می‌باشد. طراحان دیداری کارشان این است که رنگ و تصاویر مناسب را انتخاب می‌کنند. لوگو را طراحی می‌کنند و … . این نوع طراحی همان چیزی است که بیشتر مردم به آن می گویند: “هنر”.

اگر طراحی دیداری هنر باشد، طراحی رابط کاربری یک علم است.

طراح رابط کاربری با خود فکر می‌کند که اگر یک فرم ارسال شد چه اتفاقی بیافتد؟ خطاها را چطور به کاربر نمایش بدهیم؟ آیا اطلاعات فرم به یک صفحه جدید ارسال می‌شود؟ دکمه ارسال فرم کجا قرار گیرد؟

تعاریف متعددی از UI وجود دارد اما اگر بدانیم که UI علامت اختصاری User Interface می‌باشد، پی خواهیم برد که می‌توان UI را رابط کاربری تعریف کرد. هرجا که صحبت از کار کاربر با نرم افزار باشد، بی شک رابط کاربری حضور دارد.
نکته
شما می توانید برای تکمیل مهارت خود در زمینه UI/UX دوره آموزش Adobe Xd (ادوبی ایکس دی) را مشاهده فرمایید.

پس UX یعنی چه؟

بگذارید اینطور بگوییم! در سراسر دنیا همه شرکت‌های بزرگ محصولاتی را طراحی می‌کنند که در نهایت به دست ما می‌رسد و به نحوی از آن استفاده می‌کنیم. وقتی برای اولین بار یک موبایل خریدید چه حسی داشتید؟ در مورد اینکه می‌توانستید گوشی تلفن‌تان را در جیب بگذارید و هرجایی دور از خانه به تماس‌ها پاسخ دهید، چه فکری می‌کردید؟ آیا داشتن یک گوشی تلفن با قابلیت حمل، باعث نمی‌شد در مقابل دوستان و نزدیکان‌تان یک حس خاص داشته باشید؟ شما یک حس برتری  و قدرت در خودتان نمی‌دیدید؟

بله… این حس به ۱۰−۱۲ سال پیش مربوط می‌شود و حالا همه یک گوشی موبایل دارند. کسی به خاطر موبایلش احساس غرور نمی‌کند! اما این موضوع را همین الان هم می‌شود به شکل دیگری دید. فکر می‌کنید حس داشتن یک iPhone 6+ برای کسی که یک گوشی کلاسیک Nokia 2200‌ دارد چگونه است؟

UX یعنی تجربه‌های خوب و بدی که ما در استفاده از محصولات داریم و باعث شده‌اند که آنها را بخریم یا نخریم.

تجربه‌کاربری یعنی نگاه به کاربرد محصول از بیرون. یعنی از همان سمتی که مردم به نحوه عملکردش نگاه می‌کنند. اگر سوال شما هم این است که چگونه UI UX کار شویم، این موضوع هم در ادامه متن توضیح خواهیم داد.

ما شما را در این دوره با تفکر جدیدی در رابطه با طراحی نرم افزارآشنا می‌کنیم. اگر نگاهی به سرفصل‌ها کنید قطعاً با نیت و هدف ما و آن چیزی که در پایان این دوره ارزشمند به آن می‌ر


کارآموز گرامی :
ما با توجه به کمبود نیرو انسانی و مهاجرت نیروی متخصص ،خود را موظف به تربیت نیروی انسانی فنی و متخصص دانستیم و به این دلیل با جدیت زیاد شروع به برگذاری کلاس های اموزشی فنی و تخصصی کردیم و دلیل دریافت هزینه را تنها جذب نیروی با انگیزه برای اموزش می دانیم و خوشحال هستیم این پیام را به شما کار اموزها برسانیم در صورتی که شما موفق به گذارندن این دوره ها بشوید و جز نفرات اول این دوره باشید در صورت توافق ما اماده جذب شما به عنوان همکار می باشیم و هزینه پرداختی شما برای دوره نیز عودت داده خواهد شد
گفتگو در مورد طراحی اپلیکیشن