شرکت نرم افزار برنامه نویسان دانش برتر سهند

اموزش تولید محتوا حرفه ای

اموزش تولید محتوا حرفه ای
آموزش تولید محتوا جذاب ترین بخش موضوعات سئو می باشد. محتوا ابزاری برای پیام و انتقال پیام است. تصور کنید بدون داشتن مخاطب چگونه می توانیم جذاب باشیم؟! اگر شما بهترین آثار هنری را خلق کنید ولی کسی آثار شما را نبیند چه ارزشی دارد؟

گاهی اوقات تا صحبت از تولید محتوای دیجیتال می شود به راحتی، محتوا را به چند نوع محتوای دیداری و شنیداری تقسیم و شروع به تولید محتوا می کنیم و انتظار داریم بهترین نتیجه را بگیریم. با مثالی می خواهم آموزش تولید محتوا را برای شما توضیح دهم. تصور کنید تولید محتوا یک رشته دانشگاهی باشد و باید برایش کنکور بدهیم. چه دیدگاه هایی در مورد تولید محتوا به وجود می آید. فراموش نکنید برچسب کارشناس تولید محتوا برای افرادی بسیار بزرگ و برای برخی دیگر بسیار کوچک است.

فردی تمام خوشبختی و آینده خود را در رشته آموزش تولید محتوا دیجیتال می داند و فرد دیگری فقط برای فرار از خدمت سربازی و یا داشتن تحصیلات وارد این رشته می شود. شاید عنوان رشته تحصیلی و شغلی یکسانی داشته باشند، اما آرزوها و اهدافشان زمین تا آسمان باهم متفاوت است. پس ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید.

همانطور که احتمالا می دانید، امروزه علاوه بر اینکه تولید محتوا و سئو آن در بهبود رتبه وب سایت ها در گوگل به شدت تاثیرگذار است، بازاریابی محتوا نیز نقشی غیر قابل انکار دارد. همواره امیر قمصری در مباحث مرتبط با آموزش سئو حرفه ای به درصد تاثیرگذاری محتوا در سئو سایت اشاره کرده است که حدود 30% می باشد. پس لطفا دقت خود را در این قسمت افزایش دهید.

مسئله تولید محتوا آنقدر مهم است که Illyes (یکی از مدیران ارشد گوگل) در اواخر سال 2017 درباره بهترین روش های سئو سایت که وب مسترها باید بدانند چنین گفت:

“به طور کلی، بهترین روش سئو، تولید محتوای باکیفیتی است که در اینترنت پخش شود. ”
🔸باید بدانیم محتوا چیست و چه کاربردی دارد!

قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید باید درک کلی از محتوا داشته باشید. لازم است بدانید محتوا چه کاربردی دارد یا اصلا به چه محتوایی اثر بخش می گویند. شاید با خودتان بگویید که چه فایده برای من که می خواهم تولید محتوا کنم دارد! دوست من باور کن وقتی مفاهیم را دقیق بدانی می توانی بهترین محتواها را برای مخاطب خودت تولید کنی.
🔸محتوا ذره بسیار بسیار کوچکی از دنیای دیجیتال

آموزش تولید محتوا,استراتژی تولید محتوا,استراتژی محتوا

در دنیای دیجیتال، محتوا مهم تر و حیاتی تر از همیشه شده است و حالا باید از محتوا برای بازاریابی استفاده کنیم. بازاریابی محتوا پروسه ای است که در سه مرحله می توان آن را خلاصه کرد.

تحقیق قبل تولید محتوا: قبل از اینکه شروع به نوشتن و تولید محتوا کنید باید موضوع و عبارت کلیدی اصلی و محتواهای رقبای خود را بررسی کنید.

تولید و سئو محتوا: حالا شروع به تولید محتوا کنید و محتوایی را برای کاربر و هم گوگل تولید کنید که هر دو مخاطب محتوای شما هستند.

توزیع و ترویج محتوا (بازاریابی محتوا): خب حالا وقت آن رسیده که محتوای خودتان را در اختیار بقیه بگذارید تا از آن استفاده کنند.

دوستان عزیزم برای اینکه بتوانید مطالب باکیفیتی را همیشه در اختیار داشته باشید باید نویسنده خود را با مهارت ها و وظایف یک کارشناس تولید کننده محتوا آشنا کنید.

به آن ها بگویید که چه چیزی را نمی دانند

برای آن که یک نویسنده محتوای سایت بتواند تاثیرگذاری موثری بر روی مخاطب داشته باشد، قبل از هر چیز، باید با تمام توانایی های خود آشنا شود. همچنین باید مخاطب خود را بشناسد. اما مهم ترین نکته آن است که بداند کدام ساختار نگارشی می تواند بزرگ ترین کمک را به او در عرصه تولید محتوا داشته باشد.

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که نباید بلافاصله از یک نویسنده جدید و تازه کار برای تولید محتوا استفاده کنید. زیرا لازم است که او ابتدا به درک خوبی از انتظارات و جایگاه شرکت و کسب و کار شما برسد. هم چنین باید درک کند که تمرکز شما بیشتر بر روی چه موضوعی است تا بتواند برای آن مطلب بنویسد.

یکی از بهترین راه ها برای این کار آن است که از یک نفر (به عنوان مثال محقق و جست وجوگر تیم خود) که اطلاعات کافی در رابطه با شرکت و کسب و کار شما و نیز حوزه فعالیت آن را دارد، بخواهید تا به نویسنده جدید اطلاعات کافی را بدهد و به سوالات او پاسخ دهد تا بطور کامل با خواسته ها و استراتژی تولید محتوای شما آشنا و با آن سازگار شود.

نمونه سوالاتی که باید در اختیار نویسنده محتوا بگذارید:

    در حال حاضر چه فردی فضای کسب و کار را رهبری می کند و در مورد آن استدلال می کند؟ چرا؟
    چگونه این فضا سبب کسب درآمد می شود؟
    طرح چه نوع ایده هایی از نظر شرکت ممنوع است و نمی توان در مورد آن ها بحث کرد و چرا؟
    طرح چه نوع ایده هایی معمولا مورد پذیرش قرار می گیرد و چرا؟
    چه قوانین، محدودیت هایی برای فضای کسب و کار وجود دارد؟
    چه گروهی از کاربران و مخاطبان جذب این فضا می شوند؟ آن ها در مورد چه چیزی به جست و جو می پردازند؟
    چگونه میزان موفقیت شرکت در این فضای کسب و کار اندازه گیری می شود؟

ارائه لیستی از رقبا برای مشاهده و مطالعه آن ها

تعداد بسیار کمی از نویسندگان محتوا دست به تولید و انتشار محتوایی می زنند که از درستی آن با خبر نیستند و یا این که در مورد میزان اعتبار و کیفیت منبع آن اطلاعی ندارد.

امیر قمصری در یک کلاسی در آموزش سئو مشهد خود بیان کرد که به جای آن که نویسندگان و تولید کنندگان محتوا بیشتر وقت خود را صرف انتشار محتوای بی کیفیت و نادرست کنند، باید به مطالعه و تحقیق در رابطه با دیگر رقبا و مطالبی که منتشر می کنند بپردازند. بهترین بخش این کار این است که می توانید لیست رقبا به همراه نقاط قوت و ضعف آن ها را در اختیار افراد تازه کار در تولید محتوا قرار دهید تا آگاهی آن ها را افزایش دهید.

برای مثال فردی را برای تهیه لیستی از ده رقیب و نویسنده برتر در زمینه کسب و کار خود منصوب کنید. از او بخواهید که نویسندگانی که مطالب آن ها بیشتر مورد توجه است را شناسایی کرده و دلایل آن را مشخص کند. این نویسندگان می توانند افرادی باشند که مطالبی در سایت های رقیب منتشر می کنند و یا خود به صورت مستقل در شبکه های اجتماعی و پادکست ها دست به انتشار مطلب می زنند. همچنین از نویسندگان خود بخواهید که مطالب رقبای شما را مورد مطالعه قرار دهند و آن ها را دنبال کنند تا متوجه شوند که برای تولید یک محتوای با ارزش در زمینه کسب و کار خود دقیقا باید به چه نکاتی توجه کنند.

در نهایت، نویسندگان محتوا باید به ارزش ها و ویژگی ها توجه کنند تا بتوانند با انتشار مطالب باکیفیت و معتبر، شما را در عرصه رقابت نگه دارند و در نهایت پیروز کنند. همچنین باید یک تولیدکننده محتوا به نکات ارزشمندی که از سوی رقبا نادیده گرفته شده است، توجه کند و برای برتری بر آن ها در تولید محتوا به کار بگیرد.

در دوره آموزش تولید محتوا بهت آموزش میدیم چجوری باید رقباتو تحلیل کنی | کلیک کن

یکی از مواردی که کمک فراوانی به نویسنده محتوا می کند، آگاهی دادن نسبت به نکات زیر است:

    چگونه می توانیم یک موضوع مشابه را از نظر خودمان منتشر کنیم و حتی بهتر آموزش دهیم؟
    چگونه می توانیم عمیق تر وارد یک دیدگاه متفاوت شویم و آن را ارائه دهیم؟
    چگونه می توانیم مراحل را ساده تر آموزش دهیم؟
    چگونه می توانیم محتوای ارزشمند تر و بهتری را نسبت به رقبا ارائه دهیم؟

تولید محتوا,کارشناس تولید محتوا,کارشناس تولید محتوای وب سایت

آموزش سنجش و تطبیق آن با عملکرد

یک کارشناس تولید محتوای وب سایت با هر سطحی از مهارت، باید یک آنالیزور باشد. در دراز مدت، نکته ای که باعث می شود تا عملکرد یک نویسنده محتوا بهبود پیدا کند و موثرتر به تولید محتوا بپردازد سنجش میزان موفقیت خود است. برای بهبود هنر نویسندگی، نیاز است که به ارزش ها و اطلاعات با اهمیت توجه کنید تا به هدف برسید.

تجزیه و تحلیل ترافیک می تواند در مواردی که داری ابهام بالا هستند مانند محتوا و تغییرات عملی ناگهانی آن، موثر باشد. این اطلاعات به نویسنده می گوید که آیا کاربران مطلب را می خوانند یا نه و چقدر با مطلب درگیر هستند. همچنین این اطلاعات این امکان را می دهد تا نویسنده محتوا متوجه شود که آیا مخاطب هدف را درست تشخیص داده است یا نه. علاوه بر آن چقدر مطلب برای مخاطب هدف مفید بوده است.

در واقع این اطلاعات کمک می کند تا نویسنده نسبت به مطلبی که نوشته است آگاهی پیدا کند و خود را در تولید محتوا بهبود دهد. برای بدست آوردن این اطلاعات می توانید از ابزار بسیار توانمند Google Analytics استفاده کنید.

در مورد تولید محتوا با ارزش تحقیق کنید و همیشه لیستی از ایده داشته باشید

ایده های تولید محتوا تعیین کننده این هستند که محتوای شما در آینده به یک متن خارق العاده تبدیل خواهد شد یا خیر. هنگامی که ایده مناسبی را انتخاب کنید، مخاطبین شما به معنای واقعی کلمه به محتوایتان اهمیت می دهند و با رغبت هرچه تمام، آن را به اشتراک می گذارند.

اولین قدمی که برای پیدا کردن بهترین ایده ها می توانید انجام دهید، چک کردن وب سایت های رقیبتان است؛ شما از فعالیت های آنان می توانید برای تهیه لیست تولید محتوا استفاده کنید.

اهمیت ایده های اولیه را شاید در ابتدای کار متوجه نشوید؛ اما بعد از گذشت چند ماه یا چند سال، متوجه خواهید شد که یک ایده خوب، تا چه حدی می تواند بر کیفیت پروسه تولید محتوا شما تاثیر بگذارد.

تحقیق در مورد موضوعاتی که انتخاب کرده اید

فرقی نمی کند که تولید محتوا شما قرار است به صورت تصویری، ویدئویی، صوتی یا متنی باشد، مهم این است که در مورد موضوعی که مدنظر دارید، همواره تحقیق و مطالعه کنید. حتی اگر قصد دارید که بر اساس تجربه و اطلاعات شخصی خود تولید محتوا کنید، باز هم نیاز تا جستجو و تحقیق دارید.

اگر زندگی نامه نویسندگان بزرگ را مورد مطالعه قرار دهید، متوجه خواهید شد که همه آن ها قبل از اینکه بخواهند یک کتاب بنویسند، شروع به مطالعه کتاب های نویسندگان دیگری که در همان زمینه ها صاحب کتاب بودند، کردند.

با توجه به نکات آموزش تولید محتوا، این قضیه در مورد دنیای آنلاین و مقاله های وب سایت ها نیز صادق است. در نتیجه، باید برای اینکه بهترین مقاله ها را در وب سایت خود داشته باشید، در مورد موضوعات خود تحقیقات کامل و جامعی کنید.

دیدگاه منحصر به فرد خودتان را داشته باشید

تولید محتوا به همان سبک و روشی که دیگران در حال انجام همان روند هستند، طبیعی است که به نتیجه نخواهد رسید. نگران نباشید؛ شما همیشه می توانید از دور به این قصیه نگاه کرده و یک نتیجه گیری کلی از فعالیت های دیگران داشته باشید.

به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید برای محتوای خود، عنوان بنویسید، جدا از پیاده سازی تکنیک های سئو که در آموزش تولید محتوا آموخته اید، شما باید عبارت کلیدی اصلی آن صفحه را در گوگل جستجو کنید.

سپس باید حداقل عناوینی که در دو صفحه ابتدایی گوگل به کار برده شده اند را تجزیه و تحلیل کنید. در انتها، می توانید با ادغام ایده های منحصر به فرد خود و ایده های دیگر وب سایت های رقیب، بهترین عنوان را برای آن محتوا، تولید کنید.

شما از این روش برای هر بخش از سیستم تولید محتوا خود می توانید استفاده کنید. همانطوری که در این بخش به شما پیشنهاد دادیم از فعالیت های دیگران الگو بگیرید، ما به شما در آینده، آموزش می دهیم که چگونه به راحتی به منبعی برای دیگر وب سایت ها تبدیل شوید. خوشبختانه تولید محتوای سایت، پروسه ای گسترده است و زمینه را فراهم می کند تا شما بتوانید خلاقیت خود را در آن پیاده سازی کنید.

نکات آموزش تولید محتوا,نویسنده محتوا,نویسنده محتوای سایت

از داده ها و تجربیات خود استفاده کنید

آیا شما شخصا اطلاعاتی در مورد موضوع اصلی محتوایتان دارید؟ یا اینکه تجربه خاصی در زمینه مورد نظر کسب کرده اید؟ در ادامه این مسئله را به خوبی شرح خواهیم داد.

اگر جواب شما مثبت باشد، شک نکنید که استفاده کردن از این اطلاعات، می تواند پروسه تولید محتوا را به مرحله بالاتری ارتقا دهد. به عنوان مثال فرض کنید که شما در مقاله مورد نظر خود می خواهید وب سایت های معتبر برای پست مهمان را معرفی کنید؛ اگر خودتان نیز از پست مهمان در استراتژی هایتان استفاده کرده اید، قطعا می دانید که یک فلان وب سایت، برای پست مهمان کارساز نیست؛ شک نکنید که ارائه این اطلاعات به مخاطب، موجب جلب اعتماد او خواهد شد.

برخی تصور می کنند که اگر تجربیات خود را به دیگران ارائه دهند، در واقع به ضرر کسب و کارشان عمل کرده اند؛ حقیقتا به هیچ وجه اینطور نیست. مطمئن باشید به میزان کافی مهارت و تکنیک در کسب و کار شما وجود دارد که محدود به همین چند نکته ای که شما تجربه کرده اید نیست. در حقیقت همینکه تجربه خود را به اشتراک بگذارید، یک تجربه است که ما آن را به شما در این مقاله آموزش تولید محتوا آموختیم!

در مورد Subtopic ها تولید محتوا کنید

Sobtopic ها در واقع همان موضوعاتی هستند که کمتر کسی به آن ها پرداخته است؛ البته به یاد داشته باشید که اهمیت بالایی نیز باید داشته باشند. مثلا فرض کنید که موضوع اصلی کسب و کار شما سئو سایت است؛ حال بهتر است به جای اینکه مدام در مورد ماهیت سئو تولید محتوای دیجیتال داشته باشید، مطالبی هم برای موضوعاتی تولید کنید که کمتر رقیبی در مورد آن ها، مقاله منتشر کرده است.

در نتیجه، با تمرکز بر روی این قبیل موضوعات، شما می توانید مخاطبینی را جذب خود کنید که برای منحصر به فرد بودن شما اهمیت ویژه ای قائل هستند.

محتوای خود را در قالب های مختلف ارائه کنید

شما می توانید، همان محتوایی که می خواهید به صورت متن در اختیار کاربران قرار دهید، به شکل های زیر انتشار دهید:

    تصاویر
    طراح های کارتونی و گرافیکی
    اینفوگرافیک ها
    ویدئو
    نمودارهای مختلف

دقت داشته باشید که محتوای تصویری هم می تواند متن مدنظر شما را در دل خود جای دهد؛ مثلا شما می توانید در یک ویدئو، از نمودار و اینفوگرافیک های مختلف استفاده کرده و اثر محتوای تصویری خود را چندین برابر کنید. البته منظور ما این نیست که از ارزش و اثرگذاری تولید محتوا متنی غافل شوید؛ بلکه شما باید سعی کنید تا محتوای خود را به صورت های مختلف و با بالاترین کیفیت در اختیار همه قرار دهید.

آموزش تولید محتوای ویدئویی، تصویری و متنی فقط در دوره آموزش تولید محتوا نیوسئو | کلیک کن

تنها در این صورت است که تولید محتوای دیجیتال به ارزش و جایگاه واقعی خود می رسد!

فایل نهایی خود را مجددا بررسی کنید

اگر بخواهیم یک محتوای با کیفیت تولید کنیم، یک مشکل اساسی داریم؛ آن هم زمان بر بودن این پروسه است. وقتی شما تحت فشار باشید که فایل تولید محتوا شما باید در یک تاریخ خاص، منتشر بشود، ممکن است که در برخی از روزها، شما مجبور شوید از کیفیت کار خود بکاهید.

دقیقا به دلیل بروز این دسته از مشکلات، شما همیشه باید چندین محتوا از قبل تولید کرده باشید تا از تقویم انتشار خود، جلو بیفتید. با این کار می توانید به راحتی کیفیت محتواها را بعد از تولید، برای چندین بار بررسی کنید.

اگر شما خودتان تولید کننده محتوا هستید و بلافاصله بعد از اینکه نوشته خود را تمام کردید، آن را منتشر می کنید، بدون شک اشتباه بزرگی کرده اید!

همه نویسندگان بزرگ و همچنین بزرگان آموزش تولید محتوا، درباره این موضوع اتفاق نظر دارند که اولین متنی که یک فرد می نویسد، مشکلات زیادی دارد که در بار اول خود او متوجه این قضیه نمی شود. به همین دلیل شما باید چندین مرتبه بعد از تولید محتوای دیجیتال خود، آن را با صدای بلند برای خود بخوانید.

ارزیابی عملکرد محتوای تولید شده

بعد از تولید محتوا و احتساب آن به عنوان یک محتوای عالی توسط خودتان، نمی توانید به صورت صد درصد تصمیم بگیرید که این محتوا یکی از بهترین مطالب است و تمام استانداردهای آموزش تولید محتوا در آن رعایت شده است. بنابراین، فقط در حالتی می توان گفت که شما یک محتوای فوق العاده تولید کرده اید که اعداد و ارقام نیز همین مسئله را نشان دهند.

شما باید ببینید که هدف اصلی شما از تولید محتوا چه چیزی بوده است؟ آیا مقاله شما، مطابق با همه این اهداف است؟

به عنوان مثال، اهداف بازاریابی از تولید محتوای دیجیتال می تواند موارد زیر باشد (اما محدود به این موارد نمی شود):

    رنک گرفتن در گوگل
    افزایش تعامل با مشتری
    بهبود محبوبیت و شهرت برند
    افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری

حال از بین هدف هایی که در بالا بیان کردیم، فرض کنید که هدف شما از تولید محتوایتان، افزایش تعامل با مشتری بوده باشد؛ در نتیجه، شما باید مواردی مثل مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه، به اشتراک گذاری ها، وضعیت اسکرول کردن صفحه تا انتها توسط افراد و … را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

البته این مسئله کمی پیچیده تر از این حرف ها است؛ این را وقتی که کار خود را شروع کردید، بهتر متوجه می شوید!

همیشه با یک عبارت کلیدی سئو شده شروع کنید

قبل از اینکه بخواهید تولید محتوای دیجیتال خود را شروع کنید، باید دقیقا بدانید که قرار است درباره چه چیزی بنویسید و اگر بتوانید سئو محتوا را هم در همان هنگام نوشتن خود پیاده سازی کنید، در واقع با یک تیر، دو نشان زده اید!

در اینجاست که تحقیق کلمات کلیدی به میان می آید؛ بیشتر متخصصین سئو و بازاریابان آنلاین در کلاس های آموزش تولید محتوا اعلام کرده اند که تحقیق کلمات کلیدی را مهم ترین بخش دیجیتال مارکتینگ می دانند. تحقیق کلمات کلیدی سئو شده به شما بیان می کند که گوگل کدام موضوعات را مرتبط تر با نتایج جستجوی خود می داند. تحقیق عبارات کلیدی همچنین به شما کمک می کند تا بفهمید که رقبایتان از استراتژی برای تولید محتوا استفاده می کنند؛ در نهایت شما متوجه می شوید که چه ضعف هایی در روند کاری خود داشته اید. به این صورت می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

حال اگر تا کنون از هیچ دوره آموزش تولید محتوا استفاده نکرده اید و نمی دانید که چطور باید شخصا تحقیق عبارات کلیدی را انجام دهید، باید از ابزارهایی استفاده کنید که در گوگل توسط متخصصین سئو و سایت های برتر آموزش بهینه سازی سایت ارائه شده اند. تقریبا همه این ابزارها می توانند مفید باشند؛ در نتیجه قصد معرفی مورد خاصی را نداریم. شما می توانید با توجه به چگونگی فعالیت خود، ابزار مورد علاقه تان را در گوگل با یک جستجوی ساده پیدا کنید.

استفاده از بیش از حد کلمات کلیدی ممنوع!

کلمات کلیدی در واقع ابزارهایی هستند که به محتوای شما ارزش می بخشند و به دنبال آن سبب می شوند که محتوای شما سئو دوستانه شود. اما وقتی که شما بیش از اندازه از یک عبارت کلیدی در متن محتوای خود استفاده می کنید، تمامی این مزیت ها از بین می روند. یک صفحه سایتی که با عبارات کلیدی بمباران شده است، نمی تواند اعتماد ایجاد کند؛ چه برای گوگل و چه برای کاربران شما. با استفاده بیش از حد کلمات کلیدی، نرخ پرش زیاد شده و رنک شما در SERPs به شدت افت می کند.

امروزه کاربران به شدت هوشمندانه عمل می کنند و اگر آن ها وارد صفحه ای بشوند و متوجه این مسئله شوند که هدف شما از تولید محتوا، تنها به کار بردن عبارات کلیدی بوده است، سریعا کمبود کیفیت محتوا را تشخیص می دهند و از سایت شما خارج می شوند.

بنابراین، سعی کنید از کلمات کلیدی به نحوی بهینه استفاده کنید تا به این صورت هم ربات گوگل به شما اعتبار دهند و هم کاربران از اطلاعاتی که در اختیار آن ها قرار می دهید، لذت ببرند.

آموزش 0 تا 100 سئو محتوا | کلیک کن

CTA های محتوا باید بسیار قدرتمند باشند

CTA یا همان Call to Action در واقع بخشی از محتوای شما است که شما هدف اصلی از مطالبی که ارائه داده اید را به کاربر می گویید؛ CTA همان فرخوان عمل است که کاربر را به واسطه آن، قانع و ترغیب می کنید که فلان کار را انجام دهند؛ مثلا وب سایت های فروشگاهی معمولا در انتهای مقالات خود، کاربر را به بازدید و خرید از محصولاتشان متمایل می کنند.

آموزش تولید محتوا,استراتژی تولید محتوا,استراتژی محتوا

اگر کمی فکر کنید، می بینید که خود شما هم با این دسته از CTA ها روبرو شده اید و در آن زمان، حتی متوجه نشده بودید که نویسنده شما را به چه سمتی سوق می دهد. همچنین ممکن است فراخوان های عمل ضعیفی را هم دیده باشید که سبب شده اند سریعا از آن محتوا، خارج شوید.

حال، پیشنهاد ما در این مطلب آموزش تولید محتوا این است که در ابتدا، هدف خود از تولید کردن آن محتوا را مشخص کنید؛ حتی در برخی موارد ارسال نظر توسط کاربر می تواند یک هدف باشد. سپس باید به بهترین شکل ممکن، مثل یک بازاریاب که می خواهد محصول یا خدماتی را بفروشد، کاربر را متراغب به سمت هدف خود کنید. بهتر است لحن دستوری CTA شما به صورت پنهان باشد؛ چراکه بیشتر افراد از پیروی کردن از دستورات یک فرد، دوری می کنند.

خودتان را با تغییرات زبان نوشتاری هماهنگ کنید

همانطور که تا اینجای کار فهمیده اید، هدف از تولید محتوا برای همه ما باید این باشد که کاربر را به مطلبی که جستجو کرده است، برسانیم. در گذر زمان، برخی از واژه ها و نحوه نوشتار برخی از کلمات به درست یا به غلط، تغییر کرده است. در نتیجه، ممکن است کاربران نیز به نوشتار متفاوتی در گوگل جستجو کنند؛ این نشان می دهد که عبارت های کلیدی هم تغییر خواهند کرد.

بنابراین، در نوشتار خود سعی کنید از اصطلاحات و عبارت هایی استفاده کنید که مردم تصمیم گرفته اند آن ها را در روند فعالیت های خود به کار ببرند و واژه های قدیمی را دور بریزند.

لینک دادن به منابع

هنگامی که شما به وب سایت های مرجعی که از مطالب آن ها استفاده کرده اید، لینک بدهید، این مسئله می تواند به سئو سایت شما نیز تا حدودی کمک کند. خب می دانیم که آن وب سایتی که آنقدر مطلب ارزشمند داشته است که تبدیل به یک منبع و مرجع برای شما شده است، در نزد گوگل هم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بنابراین اگر می خواهید نکات آموزش تولید محتوا ما برای شما اثرگذار باشد، بهتر است به طور کامل آن ها را انجام دهید؛ اول اینکه منابع معتبر برای شروع کار تولید محتوایتان انتخاب کنید و سپس به آن ها لینک بدهید. این کار ممکن است در آینده برای شما بک لینک های با کیفیتی به وجود بیاورد.

احساسات مخاطب را هدف قرار بگیرید

بدون تعارف، مطمئنا همه مخاطبین شما محتواها را بر اساس منطق مطالعه نمی کنند و نکات آن را به صورت منطقی تحلیل نمی کنند. در نتیجه، بخشی از لحن نوشتار و منطق نویسندگی شما باید به گونه ای باشد که احساسات مخاطب را هدف قرار دهد. به عنوان مثال اگر شما قصد فروش خدماتی را دارید، با توجه به تکنیک های بسیار پرکاربرد آموزش تولید محتوا، باید سعی کنید محصول یا خدمات مورد نظر را به گونه ای در نظر مخاطب جلوه بدهید که او تصور کند این محصول دوای درد تمام مشکلات اوست.

به بیانی دیگر، سعی کنید او را به آینده ببرید و موفقیت آینده را در ذهن او تصویر سازی کنید. این یکی از جنبه های هدف قرار دادن احساسات مخاطب است که شما می توانید از آن استفاده کنید. در هر حال، شما می توانید بر اساس تخصصی که دارید، در زمینه فعالیت کسب و کار خود، از روش های مختلف، مخاطب را ترغیب به کاری کنید که می خواهید او انجام دهد.

استفاده از لحن نوشتاری قاطع و آمرانه

تولید محتوا در دنیای وب باید قوی، مستقیم و دستوری باشد. برای انجام این کار، ساختار جملات، انتخاب کلمه ها و به کار بردن همه این ها، باید در قالب دستوری باشد؛ مثل جمله زیر:

“بیایید برای درک بهتر این موضوع، ابتدا معایب آن را بررسی کنیم” یا “به هیچ عنوان از مطالب کپی در سایت خود استفاده نکنید”.

دو جمله بالا، مخاطب را درگیر می کنند و مهلتی به او نمی دهند تا درباره آموزشی که داده اید، فکر کند و تصمیم بگیرد که در اکثر مواقع این تصمیم، منجر به اشتباه می شود. پس سعی کنید با حفظ لحن یک متخصص، در بخش های مختلف محتوایتان، به کاربر امر کنید که فلان کار را انجام دهد. در این صورت او به CTA های شما نیز عمل خواهد کرد که این مسئله می تواند ارزش محتوایی که تولید کرده اید را چندین برابر کند.

در نتیجه، لحن نوشتاری شما نباید منفعل باشد؛ لحن نوشتاری منفعل زمانی رخ می دهد که از ساده ترین و بی حس ترین نوع جملات استفاده کنید:

    شیر به روستا حمله کرد.
    یک روستا توسط شیر مورد حمله قرار گرفت.

هر دو جمله بالا یک مفهوم را می رسانند؛ اما واضح است که جمله اول بسیار اثربخشی بیشتری در ذهن مخاطب خواهد گذاشت. علت این است که در جمله ابتدایی، تمرکز اصلی بر روی واژه شیر است و در دومی، به کلمه روستا، توجه بیشتری شده است.

به عنوان یک تولید کننده محتوای دیجیتال، شما باید از جملات هیجان انگیز استفاده کنید تا ذهن افراد را تحت تاثیر قرار دهید. در نهایت هم باید سعی کنید که نوشته خود را مجددا مطالعه کنید و جملاتی که نیاز به تغییر دارند را ویرایش کنید.

متاسفانه در بیشتر مقالاتی که در وب هستند؛ جملات بسیار طولانی می باشند. اولین کاری که انجام می دهید باید این باشد که تمامی جملات طولانی و نامفهوم را از محتواهایتان حذف کنید.

نکته مهم آموزش تولید محتوا؛ برای ارتقا فوق العاده جذابیت نوشتارتان، با یک نسبت خاص، هم از جملات هیجان انگیز و هم از جملات منفعل استفاده کنید تا ذهن مخاطب دچار نوسانات بشود و متن برای او حالت یکپارچه پیدا نکند.

آموزش تولید محتوا,استراتژی تولید محتوا,استراتژی محتوا

بیان مطالب به صورت جزء به جزء

در دنیای وب، قرار نیست مثل یک رمان طولانی، مخاطب بنشیند و مطالب شما را مطالعه کند؛ در واقع وقتی یک کاربر در حال مطالعه یک رمان می باشد، از نویسنده آن رمان انتظاری ندارد که مفاهیم و جملات را سریعا به شما انتقال دهد. شما با حوصله می نشینید و مدت زمان زیادی را برای خواندن داستان آن کتاب، صرف می کنید.

اما در دنیای وب امروزی اینگونه نیست؛ افرادی که می خواهند از طریق گوگل به پاسخ پرسش های خود برسند، در حقیقت می خواهند که این پروسه به سریع ترین شکل ممکن، انجام شود.

بنابراین، سعی کنید طول جملات و پاراگراف های خود را کوتاه کنید تا مخاطبین تحلیل ذهنی سریع تری از آنچه می خواهید بیان کنید، داشته باشند. جمله هایی که از نظر ویراستاری بهینه نبوده و بسیار طولانی باشند، ناخودآگاه، ذهن کاربر را از موضوع اصلی، منحرف می کنند.

بروز رسانی لینک ها

اگر می خواهید که به یک کارشناس تولید محتوا تبدیل شوید، باید بدانید که لینک های داخلی محتوا، به شدت برای بهبود پروسه سئو سایت، مفید هستند. لینک سازی داخلی سبب می شود تا مدت زمانی که یک کاربر در وب سایت شما قرار دارد، بیشتر ار حالت عادی شود که این مسئله به مرور زمان می تواند به شما کمک کند تا ورودی بیشتری از گوگل دریافت کنید.

پیشنهاد می کنیم که به مقالات قدیمی خود برگردید و لینک هایی که قرار داده شده اند را بررسی کنید؛ به احتمال زیاد بیشتر آن ها مطابق با اصول لینک سازی داخلی، ایجاد نشده اند. مثلا ممکن است انکر تکست های اشتباهی در روند به کارگیری آن ها استفاده شده باشد که باید سریعا این مسئله را مرتفع کنید.

انتخاب بهترین ابزارهای سئو

شما با استفاده از ابزارهای زیادی که وجود دارد می توانید به صورت رایگان، داده های بسیار زیادی در مورد وب سایتتان در زمینه سئو به دست بیاورید. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که با این داده ها چه کاری باید انجام دهید؟؟؟؟

به زبان دیگر، شما باید از ابزارهایی برای بررسی و تحلیل سئو وب سایتتان استفاده کنید که دقیقا به شما نشان بدهند که صفحات سایت شما چه مشکلاتی از نظر سئو دارند و به شما پیشنهاد بدهند که چگونه می توانید این مشکلات به وجود آمده را از بین ببرید. برخی از ابزارهایی که در این زمینه وجود دارند، در واقع تنها کاری که انجام می دهند این است که شما را با داده های بسیار زیاد، بمباران کنند و در نهایت شما ممکن است که بر اساس تعداد بی شماری از داده ها، استراتژی بهینه سازی وب سایتتان را تغییر دهید و در نهایت با مشکلات زیادی روبرو شوید.

پیشنهاد ما این است که اگر به تازگی به فکر بهینه کردن تخصصی وب سایتتان افتاده اید، بدون شک بهترین ابزار SEMrush, خواهد بود. در ابزار SEMrush اطلاعات زیادی در مورد سئو سایتتان به شما ارائه می شود؛ اما همه این اطلاعات را به راحتی می توان درک کرد و همچنین انتقال این داده ها به پلتفرم های دیگر نیز در این ابزار به راحتی اتفاق می افتد.

کافیه همین الان آدرس وب سایتتان را در SEMrush وارد کنید؛ اطلاعات بی نظیری مثل تعداد بک لینک هایی که دارید، برای چه عبارت های کلیدی ای رنک و ترافیک گرفته اید، ارزش و اعتیار عبارات کلیدی استفاده شده در سایت شما و… از جمله موارد کاربردی و مفیدی هستند که باید از آن ها استفاده کنید و کیفیت سئو سایت خود را به مرحله بالاتری سوق دهید.

پیاده سازی بهترین تمرین های سئو

فراموش نکنید که باید از کلمات کلیدی هدفتان و موارد مرتبط تا جایی که امگان پذیر است و به تجربه کاربری آسیب وارد نمی‌کند، استفاده کنید.به عنوان مثال علاوه بر متن محتوا، شما باید بر جاهایی مثل URL، تگ های H، توضیحات متا و… هم عبارت کلیدی مدنظر را به کار ببرید (البته به زبان انگلیسی).

اگر وب سایت شما وردپرسی است، افزونه Yoast می تواند به خوبی به پیاده سازی این طرح کمک کند. به عنوان مثال شما با پر کردن فیلد عبارت کلیدی کانونی در این افزونه،می توانید از بروز مشکلاتی مثل تکراری بودن عبارت کلیدی هدف آن صفحه با صفحات دیگر یا به کار نرفتن عبارت کلیدی در توضیحات متای آن صفحه و … جلوگیری کنید. بدون شک این موارد یکی از مهم ترین نکاتی هستند که باید در تمامی دوره ها و کلاس های آموزش تولید محتوا به آن ها اشاره کرد.

اگه نمی دونی چطور باید محتوا رو سئو کرد، اینجا کلیک کن

به کاربرانتان دلیلی ارائه کنید تا از همان خط اول اهمیت بدهند

همه می دانیم که مقدمه یک متن یا حتی شروع یک صحبت یکی از بخش های سخت آن محسوب می شود. شما نمی توانید به یکباره به سراغ موضوع اصلی بروید؛ باید آرام آرام و بر اساس اصولی خاص، مقدمه چینی کنید و مخاطب را آماده کنید تا در نهایت وارد بحث اصلی آن محتوای وب سایت شما بشود. حال مشخص است که اگر سریعا تمام آن چیزی که می خواهید در محتوا بگنجانید را در ابتدای سخن ارائه کنید، کاربر گیج شده و شاید در همان ابتدای ورود به سایت، تصمیم به خروج از آن بگیرد.

وب سایت شما یک کتاب تاریخ نیست که کاربر بنشیند و تک به تک خط هایی که بدون هیچ اصولی تولید کرده اید را مطالعه کند. به همین دلیل باید زمان زیادی بگذارید تا کاربر را در همان خط ابتدایی مطلبتان، شگفت زده کنید و با او جوری ارتباط بگیرید که به صورت ناخودآگاه تصور کند که قرار است مهم ترین موضوع زندگی اش را در این محتوا مطالعه کند.

تصویرسازی کردن

حتما با محتواهایی روبرو شده اید که با شروعی هیجان انگیز، شما را میخکوب کرده اند. بر اساس تجربه ای که در یک وب سایت آموزشی مثل نیوسئو به دست آورده ایم، آن دسته از محتواهایی که با ارائه داستانی مختصر، شروع به پرداختن به موضوع اصلی می کنند، بازخورد بسیار بهتری نسبت به دیگر محتواها داشته اند.

در نتیجه، اگر هنر نویسندگی و داستان نویسی دارید، باید نهایت استفاده را از آن بکنید؛ چراکه کمتر کسی پیدا می شود که بتواند این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. سعی کنید تا جایی که به متن محتوای شما آسیبی وارد نمی شود، از آرایه های ادبی نیز استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد! شما نمی توانید در مقاله ای که در مورد تعمیر تخصصی کندانسور کولر گازی است، مجازا سخن بگویید و یا اینکه از آرایه استعاره استفاده کنید. گرچه اگر بتوانید حد و مرز خود را در چنین محتواهای تخصصی رعایت کنید، می توانید آموزشی پویا و پرانرژی به مخاطبین خود ارائه کنید که این مسئله سبب افزایش تعامل افراد با کسب و کار شما در آینده خواهد شد.

قواعد املایی و نگارشی

هیچ چیزی بدتر از این نیست که شمایی که قرار است در محتوای سایت خود، پاسخی برای مشکل کاربرانتان ارائه کنید، مشکلی در نوشتار خود از نظر قواعد دستور زبان فارسی داشته باشید. بسیاری از افراد تنها به دلیل اینکه چنین مشکلاتی را در متن یک محتوا می بینند، سریعا از صفحه موردنظر خارج می شوند.

متاسفانه یکی از رایج ترین مشکلاتی که در متون ما دیده می شود، عدم تطابق نهاد و فعل از نظر تعداد است.

“محتواهای سایت اهمیت زیادی دارد” این یک نمونه از این مشکل است که همانطور که مشاهده می کنید، نهاد جمع و فعل جمله مفرد است. چنین مسائلی را اگر نمی دانید یا فراموش کردید، بهترین راه این است که سریعا آن ها را در گوگل جستجو کنید تا نمونه صحیحش برای شما نمایش داده شود.

عدم نشر مطالبی که از کم و کیف آن ها اطلاع ندارید

شما به هیچ عنوان نباید مطالبی را در وب سایت خود منتشر کنید که از صحت آن ها اطلاعاتی ندارید. به طور کلی هم اگر به بخشی از محتوای خود رسیدید که نمی دانستید مثلا چطور باید از دستور زبان استفاده کنید، نباید بی اطلاع، به روند تولید محتوای خود ادامه دهید. اولین کاری که در این مواقع باید کرد، جستجو در گوگل است.

چه مرجعی از گوگل بهتر؟؟؟

هر سوالی که در هر زمینه ای داشته باشید را می توانید در موتور جستجوگر گوگل مشاهده کرده و بهترین پاسخ ها را برای آن پیدا کنید. امروزه دیگر گوگل مثل سال های ابتدایی فعالیت خود نیست. بروز رسانی هایی که این موتور جستجو در الگوریتم رتبه بندی اش به وجود آورده است، سبب شده اند تا بهترین و باکیفیت ترین صفحات سایت ها، در رتبه های برتر قرار بگیرند. در نتیجه، نگران این نباشید که پاسخی که برای مشکلتان پیدا می کنید، صحیح نباشد.

استفاده از فرهنگ لغت

چرا تصور می کنید باید با همان ساختاری که بلد هستید، روند تولید محتوای وب سایتتان را ادامه دهید؟ خوشبختانه زبان فارسی پر است از واژه های زیبا و فوق العاده. در نتیجه، حتما در برنامه ریزی های آینده خود این کار را قرار دهید؛ یعنی استفاده از فرهنگ لغت. بسیاری از ما تصور می کنیم که همه کلمات را می دانیم؛ در صورتی که اگر نگاهی به فرهنگ لغت فارسی بیندازید، متوجه می شوید که کلماتی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها در محتواهای خود، مقالات و نوشته هایی تولید کنید که کاملا شما را از رقبایتان متمایز می سازد.

به هیچ عنوان نباید در این زمینه زیاده روی کنید؛ مخاطبین نباید از مطالعه محتوای شما، معذب شوند.

آموزش تولید محتوا,استراتژی تولید محتوا,استراتژی محتوا

طولانی کردن جملات ممنوع!

هیچ زمان نباید به جای واژه موز بگویید میوه زرد دراز! همواره یادتان باشد که قرار نیست برگه امتحانی پر کنید یا اینکه شعر و استعاره به کار ببرید. کاربران جملات کوتاه را دوست دارند؛ پس بیخودی متن محتوای خود را طولانی نکنید.

متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان محتوا به دلیل اینکه به صورت کلمه ای پول می گیرند، مقالات شما را بیخودی طولانی می کنند که این مسئله عملا یک نوع کلاه برداری است؛ پس اگر سفارش تولید محتوا داده اید، حواستان را جمع کنید.

بهتر است یک مثال در این زمینه بزنیم؛

    سئو سایت اهمیت زیادی برای وبمسترها دارد.
    سئو و بهینه سازی وب سایت از اهمیت بسیار بالایی برای مدیران وب سایت های متعدد ایرانی و خارجی برخوردار می باشد.

ببینید یک تولیدکننده محتوا می تواند به جای اینکه از جمله 1 در متن محتوایش استفاده کند که بسیار هم ساده، روان و قابل فهم است، از جمله دوم استفاده می کند تا تعداد کلمات محتوایش بیشتر و بیشتر شوند. اگر از این صفحه آموزش تولید محتوا استفاده کردید و به یک نویسنده وب ماهر تبدیل شدید، هیچ زمان این کار را با مشتری های خود نکنید.

ارزش پست هایتان را به حداکثر برسانید!

شاید خیلی ها ندانند؛ اما آن چیزی که گوگل به آن رنک می دهد، در واقع “ارزش” است. گوگل بررسی می کند که یک محتوای تولید شده، چه مقدار به اشتراک گذاری داشته و چقدر وب سایت های دیگر به این محتوا اشاره کرده اند. در اینجاست که خزنده گوگل اصطلاحا با خود می گوید که حتما این محتوای تولید شده، ارزش خوبی به کاربران ارائه می کند و ورودی خوبی هم دارد؛ پس بهتر است آن را در بین رنک های برتر خود قرار دهم. خلاصه بهتان بگویم؛ میزان ورودی سایت شما، مهم ترین چیزی است که سبب می شود در بین رنک های برتر گوگل قرار بگیرید.

پس تا جایی که می توانید برای محتواهایی که تولید کرده اید، وقت بگذارید، مطالب آن ها را بروز کنید، در شبکه های اجتماعی به اشتراکشان بگذارید و از همه مهمتر، برای آن ها بک لینک بسازید. در این صورت است که ارزش محتوای تولید شده شما صدها برابر خواهد شد. به سادگی از این مسئله نگذرید خواهشا؛ این یکی از مهم ترین نکات آموزش تولید محتوا بود که خدمتتان ارائه شد.

بنویسیم وبسایت یا وب سایت؛ مسئله این است

یکی از مسائلی که خیلی از ماها با آن درگیر هستیم، این است که نمی دانیم کدام حروف را باید به هم بچسبانیم و کدام را جدا بنویسیم. بگذارید خیالتان را راحت کنم؛ این مسئله از نظر سئو محتوا هیچ اهمیتی ندارد؛ تنها جایی که باید به جدانویسی یا چسبیده نویسی دقت کنید، عبارت های کلیدی هستند. روند کار به این صورت است که شما باید ببینید که کاربران هدف شما، بیشتر از کدام کلمه برای جستجو استفاده می کنند؛ اگر وبسایت را به وب سایت ترجیح می دهند، شما باید همین کار را بکنید. اما بر اساس نکات آموزش تولید محتوا و قواعد زبان فارسی، بهتر است که جدانویسی اولویت داشته باشد (غیر از عبارت های کلیدی که بسته به کاربر است).

روان بنویسید!

به طور کلی، هرچه خوانایی مقاله شما آسان تر باشد، بهتر است. همانطور که همه ما می دانیم، در کشور ما افرادی که اهل مطالعه باشند، کم پیدا می شوند. اگر تا اینجای مقاله را مطالعه کرده اید، به خودتان افتخار کنید!

همین به ما نشان داده است که هرچه متن نوشتاری محتواهایمان ساده تر و روان تر باشد و از به کارگیری جمله بندی های دشوار، پرهیز کنیم، برای مخاطبین بهتر است و کاربران بیشتر در صفحه سایت باقی می مانند.

مگر اینکه مطلبی که باید در موردش تولید محتوا کنید، بسیار خاص و تخصصی باشد که در این صورت، ساده نویسی نه تنها ایرادی ندارد، بلکه یک مزیت به شمار می رود.

ابزارهای آنلاین متعددی وجود دارند که با استفاده از آن ها می شود فهمید که کدام بخش از محتوای مورد نظر، ساده و روان نیست؛ اما مسئله ای که وجود دارد این است که این ابزارها از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند! امیدواریم روزی برسد که چنین ابزاری توسط دلسوزان صنعت تولید محتوای آنلاین، ارائه گردد.

ارائه کردن ارزش به کاربران

شخص شما یا آن فردی که قرار است برای سایتتان محتوا تولید کند، همواره باید این را مدنظر داشته باشد که به کاربرانی که به وب سایت وارد می شوند، قرار است که ارزش ارائه کنند. همه افرادی که وارد یک سایت می شوند، به دنبال چیزی ارزشمند هستند که در دیگر وب سایت ها نتوانستند آن را پیدا کنند. پس شما نیز باید به به ثمر رساندن این پروسه به خوبی کمک کنید.

مثلا فرض کنید که عبارت کلیدی مرکزی صفحه شما “بهترین افزونه سرعت وردپرس” باشد. خب طبیعی است فردی که این عبارت را جستجو می کند و وارد سایت می شود، تنها به دنبال کسب اطلاعات در مورد بهترین افزونه سرعت وردپرس نیست. او می خواهد این افزونه را در سریع ترین زمان ممکن، نصب کند. پس در صفحه شما به دنبال لینک هم خواهد گشت. قرار دادن لینک سایت افزونه، در اینجا به معنای ارائه کردن ارزش است.

خاص بودن محتوا، می تواند شما را در بین نتایج جستجو متمایز کند؛ پس سعی نکنید که همیشه همان مسیری را بروید که رقبایتان در صفحه اول گوگل رفته اند.

خودتان محتوایتان را ویرایش نکنید

یکی از اقداماتی که متخصصین تولید محتوا انجام می دهند، این است که بعد از نوشتن متن محتوایشان، شخصا محتوای مدنظر را از نظر رعایت قواعد املایی و نگارشی بررسی نمی کنند. آن ها این کار را بر عهده فرد دیگری می گذارند. طبق تجربه، وقتی فردی متنی را می نویسد، مشکلات آن را متوجه نمی شود؛ به همین دلیل پیشنهاد نیوسئو به شما این است که حتما متن محتوایتان را شخصا ویرایش نکنید یا اگر هم این کار را انجام می دهید، فاصله زمانی بین تولید و بررسی را رعایت کنید. بهترین فاصله، حدود یک تا دو ساعت می باشد. در این فاصله، مغز شما استراحت کرده و از موضوع محتوای موردنظر، فاصله گرفته است. به همین دلیل، به راحتی اشتباهاتی که شما در نگاه اول متوجه آن ها نمی شدید را شناسایی می کند.

دانش خود را با مطالعه افزایش دهید

خوشبختانه امروزه، کسی نمی تواند ادعا کند که بستر مناسب برای مطالعه و کسب دانش در اختیارش نیست. چراکه با یک جستجوی ساده در گوگل شما هزاران مطلب را می توانید مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. این مسئله در مورد تولید محتوا هم صادق است. مخصوصا اگر می خواهید همیشه محتوایی سئو شده تولید و منتشر کنید.

یک کارشناس تولید محتوا باید از همه نظر بروز باشد. او باید از تمامی بروز رسانی هایی که در الگوریتم موتور جستجو پیاده سازی می شود اطلاعات جمع آوری کند و در نهایت اصول محتوا نویسی اش را بروز رسانی کند. با این سازوکار، مطمئن باشید همیشه بهترین و باکیفیت ترین محتواها را تولید و منتشر خواهید کرد.

کارآموز گرامی :
ما با توجه به کمبود نیرو انسانی و مهاجرت نیروی متخصص ،خود را موظف به تربیت نیروی انسانی فنی و متخصص دانستیم و به این دلیل با جدیت زیاد شروع به برگذاری کلاس های اموزشی فنی و تخصصی کردیم و دلیل دریافت هزینه را تنها جذب نیروی با انگیزه برای اموزش می دانیم و خوشحال هستیم این پیام را به شما کار اموزها برسانیم در صورتی که شما موفق به گذارندن این دوره ها بشوید و جز نفرات اول این دوره باشید در صورت توافق ما اماده جذب شما به عنوان همکار می باشیم و هزینه پرداختی شما برای دوره نیز عودت داده خواهد شد
گفتگو در مورد طراحی اپلیکیشن