شرکت نرم افزار برنامه نویسان دانش برتر سهند

المپیک توکیو در قالب فرش هوشمند در تبریز بافته شد

المپیک توکیو در قالب فرش هوشمند در تبریز بافته شد

وقت نیوز - سمبل و نماد " المپیک توکیو " در قالب فرش هوشمند توسط هشت تن از استادکاران بافت قالی در تبریز بافته شد.

به گزارش وقت نیوز ، طراح و سرمایه گذار این فرش نفیس هدف از بافت آن را نشان دادن هنر صنایع دستی ایران به جهانیان و ارائه قابلیت‌های فراوان هنر صنعت فرش  ایران زمین در حوزه‌ های مختلف از جمله ورزش بیان کرد.

محمد ارامش گفت : این قالی در ابعاد ۲۳۰ در ۱۷۰ سانتی متر با ۲۵۰ رنگ مختلف و متنوع و همچنین دو میلیون و ۳۰۰ هزار گره در ۵۵ رج  بافته شده  که به نوعی دایره المعارف بازی‌های المپیک از آغاز این بازی‌ها تاکنون به شمار می‌رود.

وی افزود : طراحی قالی اطلس المپیک در پنج محور شامل تاریخ المپیک، نماد‌های ژاپن، کشور‌های شرکت کننده، ادوار مختلف بازی‌ها و شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار المپیک از جمله ویژگی‌های مهم این اثر است که به جرات می‌توان از آن به عنوان اولین قالی دایره المعارف بازی‌های المپیک یاد کرد.
به گفته وی طراحی و بافت این فرش به مدت  دو سال طول کشیده و یکی از ویژگی های آن برخورداری از 330 طرح است که در آن تاریخ ،ویژگی ها و اسناد مربوطه در قالب اپلیکیشن‌ های مجزا قابل نمایش هستند.

آرامش بیان کرد : این اثر هنری دارای  نسخه دیجیتالی است  که در  پلتفرم‌های اندروید و آی او اس، به عنوان دایره المعارف بازی‌های المپیک به صورت رایگان ارائه می شود .

وی اظهار کرد : پرچم کشور‌های جهان به عنوان پولک‌های ماهی «کوی» به عنوان نماد دوستی و محبت در کشور ژاپن در طراحی کلی فرش گنجانده شده است.

 وقت نیوز

در ترکیب طراجی این فرش تصاویر شخصیت‌هایی مانند امپراطور" میجی" به عنوان بنیان گذار ژاپن نوین، "مایکل فلپس" مدال آورترین شناگر تاریخ المپیک، "غلامرضا تختی" اسطوره کشتی ایران و جهان و "دکتر پیردوکوپرتن" بنیانگذار المپیک نوین در این فرش دیده می‌شود.

آرامش یکی از اهداف مهم سرمایه گذاران و بافندگان این فرش را فروش این اثر همزمان با برگزاری بازی‌های المپیک توکیو بیان کرد و افزود: بر این اساس قصد داریم تا مراحل مختلف فروش آن در سایت ان اف تی به انجام برسد که برای اولین بار فرشی در این سایت به فروش خواهد رسید که در آن آثار هنری جهان گنجانده شده که قابل کپی برداری نیست.

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ با نام رسمی بازی‌های المپیاد سی و دوم شناخته می‌شود که به دلیل شرایط کرونایی به سال ۲۰۲۱ منتقل شد و قرار است از ۲۳ جولای برابر با اول مرداد تا ۸ اگوست مصادف با ۱۷ مرداد در توکیو برگزار شود.

رسانه وقت نیوز با پرداخت به موضوع المپیک توکیو در قالب فرش هوشمند در تبریز بافته شد نیز به جمع رسانه دیگر پیوست

مشاهده

گفتگو در مورد طراحی اپلیکیشن