شرکت نرم افزار برنامه نویسان دانش برتر سهند

اموزش سئو وب سایت پیشرفته

اموزش سئو وب سایت پیشرفته

سئو به دلیل تغییر مدام الگوریتم موتورهای جستجو، می‌تواند فرایندی خسته کننده و طولانی مانند شنا کردن در آب های آزاد بدون قطب نما و جهت یابی باشد و تکرار بعضی از کارها منجر به نابودی و یا کاهش محبوبیت وب سایت شما نزد موتورهای جستجو خواهد شد.

آموزش اصول سئو در سئولب کمی متفاوت است، از نظر ما قوانین سئو ثابت نیستند و معیارها و الگوهای موتورهای جستجو دائم در حال تغییر هستند، اما خط قرمز موتورهای جستجو کاربران هستند و هر چه بیشتر به کاربران، اطلاعات و شیوه عرضه آنها اهمیت بیشتری بدهید، بیشتر به معیارهای موتورهای جستجو نزدیک شده اید. در ادامه متن به تعدادی از نکات مهم آموزش سئو در سئولب می پردازیم.

 ۱. اولویت بندی محتوا و تولید محتوای عالی

مهم نیست که وب سایت شما در چه زمینه ای فعالیت می‌کند، اولین نکته مهم آموزش سئو، برنامه ریزی برای ایجاد محتوای با کیفیت است؛ محتوایی که کاربر دوست داشته باشد و آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارد. در واقع تولید محتوا خوب فقط برای وب سایت ها مهم نیست، بلکه بسیار ضروری و لازم است؛ این کار باعث افزایش ترافیک ارگانیک(organic traffic) و جذب کاربران بیشتر می‌شود و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بهتر بتوانند زمینه کسب و کار شما را تشخیص دهند.

از سوی دیگر محتوای نامناسب واقعا تاثیر بدی بر سئو وب سایت دارد و دلیل آن این است که کاربران به وب سایت شما وارد، و به سرعت از آن خارج می‌شوند که باعث می‌شود سیگنال هایی مبنی بر نامناسب بودن وب سایت شما به موتورهای جستجو ارسال شود.

مقاله هایی با تعداد 3000 تا 10000 کلمه بیشترین میزان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را داشتند؛ محتوای خود را با مصاحبه ها، نقل قول ها، اینفوگرافیک و سایر موارد تخصصی دیگر ادغام کنید و محتوایی تخصصی و جذاب تولید کنید.
۲. از ابزار ahrefs برای تجزیه و تحلیل رفتار رقبای خود استفاده کنید

از رقبا، برای پیشرفت خود استفاده کنید؛ برای این کار استراتژی آنها را تجزیه و تحلیل کنید و بدانید که بر کدام کلمات کلیدی سرمایه گذاری کرده اند، کدام وب سایت ها به آنها لینک می‌دهند و در کدام بخش ضعیف هستند. برای این کار می‌توانید از ahrefs که ابزاری برای بررسی رفتار رقبا است استفاده کنید.
۳. درباره تحقیق کلمات کلیدی(Keyword Research) اطلاعات بیشتری کسب کنید

تحقیق کلمات کلیدی یکی دیگر از مهمترین نکات آموزش SEO است و به این معنی است که کلمات مرتبط با وب سایت، کسب و کار و زمینه فعالیت خود را شناسایی کنید و درباره آنها محتوا تولید کنید. پس از مشخص کردن کلمات کلیدی و تولید محتوا، باید بازخوردها و میزان استقبال کاربران از آنها را نیز بررسی کنید تا بتوانید به درک بهتری از کاری که باید انجام دهید برسید.
۴. عناصر On-Page(داخلی) صفحات را بهینه سازی کنید

با اینکه بهینه سازی عناصر داخلی به وقت زیادی نیاز ندارد، اما از مهمترین نکات آموزش سئو است و تاثیر زیادی در رتبه بندی وب سایت شما خواهند داشت. مواردی مانند عنوان صفحه، meta description، URL و هدر تگ ها را جدی بگیرید. برای ویرایش عناصر داخلی به موارد زیر دقت کنید.

    meta description شما باید 150 تا 170 کاراکتر داشته باشد و علاوه بر کلمه کلیدی اصلی، کلمات کلیدی مشابه را نیز داشته باشد و با یک فراخوان و دعوت (برای مثال برای دریافت نکات آموزش سئو با ما همراه باشید) به پایان برسد.
    URL ها نیز باید، کوتاه، توصیفی و در حدود 3 تا 5 کلمه باشند و به بهترین شکل به موتورهای جستجو و کاربران نشان دهند که محتوای صفحه ای که به آن لینک داده اید درباره چه چیزی است.
    نکته دیگر این است که در صفحات خود از تگ های H2 و H3 استفاده کنید، این کار علاوه بر اینکه باعث افزایش خوانایی محتوا می‌شود و کاربران بیشتری را به وب سایت شما هدایت می‌کند، باعث می‌شود که موتورهای جستجو، محتوا را بهتر و سریعتر اسکن کنند که تاثیر مثبتی در رتبه بندی وب سایت شما خواهد داشت.

۵. مشکلات سئو فنی را برطرف کنید

وب سایت شما نباید مشکلات ساختاری مانند پیوند های خراب، خطای سرور، خطای 404، مشکلات امنیتی و سایر موارد دیگر را داشته باشد. برای شروع کار، چک لیست سئو فنی یا Technical SEO را تهیه کنید و قدم به قدم آنها را انجام دهید. البته می‌توانید از ابزار زیادی که در این زمینه وجود دارند، مانند SEO Site Checkup و site audit در ahrefsنیز استفاده کنید.
۶. بهبود تجربه کاربری

تجربه کاربری یا User Experience که به اختصار UX خوانده می‌شود از دیگر موارد آموزش سئو است. هر چه کاربر تجربه بهتر و دلپذیر تری از حضور در وب سایت شما داشته باشد، زمان بیشتری را در وب سایت سپری خواهد کرد و باعث می‌شود که رتبه سئو شما نیز بهبود یابد.

از طرفی دیگر، تجربه کاربری بد باعث می‌شود کاربران به سرعت وب سایت شما را ترک کنند که در بلند مدت تاثیر منفی بر میزان پیشرفت شما خواهد داشت.

یکی از مهمترین موارد برای بهبود تجربه کاربری، کاهش زمان بارگذاری صفحات است. در واقع کاربران انتظار داند که صفحات وب سایت در کمتر از 2 ثانیه بارگذاری شوند و هر چه زمان بارگذاری بیشتر شود، نرخ پرش کاربران نیز افزایش می‌یابد. برای مشاهده سرعت صفحات وب سایت می‌توانید از ابزار Google PageSpeed Insights استفاده کنید.
۷. بک لینک های نامناسب را شناسایی و حذف کنید

یکی از مهمترین موارد در آموزش سئو مدیریت بک لینک ها است. بک لینک تاثیر زیادی بر رتبه بندی موتورهای جستجو خواهد داشت و هر چه وب سایت ها بیشتری با درجه اعتماد بالا به شما لینک دهند، اعتبار شما نزد موتورهای جستجو نیز افزایش می‌یابد، چون این گونه استنباط می‌شود که محتوایی که تولید کرده اید محتوای مناسب برای کاربران است.

اما از طرفی بک لینک هایی که از سایت های با درجه اعتماد پایین و با محتوای نامناسب و غیر مرتبط دریافت می‌کنید، می‌تواند به اعتبار وب سایت شما آسیب برسانند. از ابزاری که در این زمینه وجود دارد می‌توان به SpyFu Backlink Research اشاره کرد که جزئیات کاملی را درباره میزان اعتبار بک لینک هایی که دریافت می‌کنید در اختیار شما قرار خواهند داد.
۸. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای تبلیغ و افزایش ترافیک است، کاربران مختلف با هر گروه سنی دارند و در واقع به عنوان یک جامعه کوچک عمل می‌کنند. برای استفاده از شبکه های اجتماعی در جهت پیشرفت خود باید استراتژی منظم برای محتوای خود تولید و ارتباط موثرتری با کاربران ایجاد کنید. البته تجزیه و تحلیل پست ها و رفتار کاربران به صورت مرتب را نیز فراموش نکنید.
۹. به کاربران خود منابع بیشتری برای تحقیق ارائه دهید

ارزش و اهمیت دریافت بک لینک، قبل تر توضیح داده شد اما معرفی لینک های خارجی نیز بسیار مهم است و باعث می‌شوند که کاربران به منابع بیشتری برای تکمیل اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، این لینک دهی باعث می‌شود که ارتباط بهتری با ناشران، مدیران و افراد فعال در حوزه کسب و کار خود داشته باشید که منجر به افزایش لینک دادن به وب سایت شما خواهد شد.
۱۰. عملکرد لینک های داخلی را بررسی کنید

لینک های داخلی یا Internal Link، که پیوندهایی هستند که با هدف اشاره به صفحات داخلی خود ایجاد می‌کنید، به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا هدف صفحات وب سایت شما را متوجه شوند و تاثیر مهمی بر سئو دارند. نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که به صورت طبیعی لینک دهی را انجام دهید و از پر کردن پست های خود با لینک های داخلی خودداری کنید. در ضمن استراتژی دیگر این است که در صفحات و پست هایی که بازدید بالا دارند به صفحات و یا پست هایی که بازدید آنها کم است، لینک دهید.
۱۱. Anchor Text خود را بهینه کنید

متن و لینکی که در پست های مختلف برای لینک دادن به صفحات و دامنه های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد از دیگر موارد مهم در آموزش سئو است و باعث می‌شود که موتورهای جستجو به درک درستی از محتوایی که که تولید کرده اید برسند.
۱۲. وب سایت خود را responsive کنید

به همان اندازه که وب سایت ها برای نمایشگرهای دستکتاپی اهمیت دارد، برای نمایشگرهای موبایلی نیز مهم است. وب سایت خود را responsive کنید چون باعث می‌شود، کاربران با هر دستگاهی بتوانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند.
۱۳. صبور باشید

بهبود سئو وب سایت یک استراتژی بلند مدت است؛ عجله نکنید و بر روی کاری که انجام می‌دهید برنامه ریزی کنید.
۱۴. در جریان نکات جدید آموزش سئو باشید

همیشه آخرین تغییرات موتورهای جستجو را بررسی کنید و محتوا آموزش سئو مناسب که در این زمینه ارائه می‌شوند را مطالعه کنید. شما با دنبال کردن شبکه های اجتماعی سئولب می توانید در جریان جدیدترین آپدیت های سئو ای قرار بگیرید.
دوره‌های آموزش سئو در سئولب

سئولب (SEOLab) ، به عنوان یک کانون آموزش سئو برای متخصص‌ها و طرفداران سئو در فروردین ماه 1398 شکل گرفت. سئولب یک آموزشگاه نیست، در واقع یک آزمایشگاه سئو هست که علاوه بر آموزش به علاقه‌مندان حوزه دیجیتال مارکتینگ، سعی داره تا به پرورش نیروهای متخصص در سطوح آموزشی مقدماتی (سئو مقدماتی)، حرفه‌ای (سئو حرفه ای) و آزمایشگاهی سئو (دوره سئولب) بپردازه و علاقه‌مندان این حوزه رو با چالش‌ها و روش‌های موجود در فضای رقابتی بازاریابی آنلاین آشنا و تاثیرش رو بر کسب و کارهای دیجیتال بررسی کنه.

اگر به انجام پروژه های سئو و بهینه سازی سایت علاقه دارید، پیشنهاد میکنیم مسیری که سئولب برایتان در نظر گرفته را طی کنید، این مسیر به این صورت است که شما ابتدا در دوره سئو مقدماتی شرکت میکنید و با اصول سئو آشنا می شوید، پس از آن برای آشنایی با استراتژی های سئو و سئو تکنیکال وارد دوره سئو پیشرفته می شوید. با گذراندن این دوره شانس شما برای قبولی در مصاحبه سئولب افزایش می یابد. اما دوره سئولب چیست؟ دوره سئولب یک دوره آموزشی نیست شاید بهتره بگیم یک دوره آزمایشگاهی است چون شما همان جلسه اول دامین و هاست خودتان را خریداری می کنید و با آشنایی با اصول html،css و php در طول دوره، سایت تان را طراحی میکنید و در این مراحل فاکتورهای page speed insight گوگل به عنوان راهنمای اصلی در کنار شماست، همین نکته یکی از مهم ترین مزایای سایت شما نسبت به سایت های وردپرسی رقیب هایتان خواهد بود. بسیاری از دانشجویان دوره سئولب بعد از اتمام دوره و در زمان تحویل پروژه، رتبه 1 گوگل را کسب کرده اند و این برای اولین تجربه آنها بسیار لذت بخش بوده است.

برای بخش offpage سایتتان سئولب اکانت تریبون شما را شارژ می کند و به شما این امکان را می دهد که نگران هزینه های offpage سایت تان نباشید و فقط روی اصول صحیح لینک سازی تمرکز کنید.

2 ماه بعد از اتمام دوره زمان تحویل پروژه تان است، در صورت کسب امتیاز قبولی به عنوان دستیار پروژه وارد پروژه های بزرگ می شوید و در کنار علی حسینی چالش های مختلف در پروژه ها را پشت سر می گذارید و تجربه کسب می کنید. لازم به ذکر است این مرحله شامل پرداخت دستمزد می باشد. اگر مسیری که سئولب برای آموزش اصولی سئو طراحی کرده است برایتان جذاب بود پیشنهاد می کنیم به صفحه دوره سئولب مراجعه کنید و با مسیر شغلی کارآموزان در سئولب بیشتر آشنا شوید.
آموزش سئو برای چه افرادی مفیده؟

ما شما رو در این مسیر شغلی به عنوان یک متخصص سئو همراهی می‌کنیم اما آموزش سئو تنها مختص به علاقه‌مندان و متخصصان نیست:

    ۱- شما به عنوان صاحب یک کسب و کار آنلاین برای راهبری تیم خودتون در حوزه بازاریابی دیجیتال باید با سئو آشنایی داشته باشید.
    ۲- یک مدیر دیجیتال مارکتینگ برای بررسی عملکرد و تعیین شاخص‌های موفقیت در جذب ترافیک ارگانیک باید با سئو آشنایی داشته باشه.
    ۳- یک متخصص برنامه‌نویسی برای بهینه‌سازی فنی وبسایت‌هایی که طراحی می‌کنه می‌تونه از سئو کمک بگیره.

سئولب با دوره های آموزشی در سطوح مختلف کمک می‌کنه تا اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار آنلاین هستید، اگر مدیر حوزه بازاریابی دیجیتال هستید و یا اگر علاقه‌مندید که یک سئومستر (مدیر سئو) تو برندهای مطرح و معتبر ایران بشید، به میزان مورد نیاز از سئو بدونید و موفقیت شغلی رو تو این مسیر تجربه کنید.
چرا یادگیری سئو اهمیت داره؟

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو یکی از روش‌های کم‌هزینه و به صرفه در حوزه تبلیغات آنلاینه. شما با توجه به جایگاه و رتبه‌ای که در نتایج گوگل پیدا می‌کنید، می‌تونید ترافیک وبسایتتون رو به روش ارگانیک افزایش بدید و با کسب جایگاه های بالاتر به فرآیند برندسازی دیجیتال نام تجاری کسب و کار آنلاین خودتون کمک کنید.
ایا آموزش سئو برای همه کسب‌و‌کارها مفید است؟

سئو یک ابزار مقرون به صرفه است. در بازار رقابتی می توان مبالغ زیادی را برای ترافیک پولی وب سایت ها هزینه کرد. البته، به این منظور نیست که شما نتوانید از فضای تبلیغاتی خریداری کنید، اما اگر با بودجه محدود کار می کنید، SEO و آموزش سئو یک راه عالی برای جلب توجه بازدیدکنندگان و کاربران هدف به سایت شما بدون پرداخت هزینه است.

می توانید با اموزش سئو اصولی، اعتماد موتورهای جستجو را جلب کرده و به جایگاه برتر دست یابید. در رتبه بندی موتورهای جستجو به جستجوگران نشان می دهد که سایت شما یک منبع معتبر است. هرچه رتبه بالاتری در صفحات نتایج داشته باشید، کلیک و ترافیک بیشتری برای سایت شما ایجاد می شود.
بهترین مرجع برای آموزش سئو سایت چیست؟

همه ما می دانیم دانش سئو، یک دانش گسترده و پیچیده است. برای انجام سئو یک سایت لازم است بسیاری از این مفاهیم را یاد گرفته و مدام در حال به روز رسانی اطلاعات خود باشیم.

با دنبال کردن سایت های آموزشی مرجع و معتبر می توانید اطلاعات خود را افزایش داده و به روز نگهدارید.

تعدد زیاد این منابع در حوزه آموزش سئو ممکن است شما را سردرگم کند. این سردرگمی نتیجه ای جز به هدر رفتن زمان و هزینه شما ندارد. ما در سئولب سعی کرده ایم با تهیه دوره ها و ویدیوهای آموزشی سئو به شما کمک کنیم و در تمام مراحل بهینه سازی و سئو وب سایتتان در کنارتان باشیم.
آموزش سئو بیس (آشنایی با اصطلاحات رایج سئو)

زمان ورود به هر حوزه تخصصی، تعدادی عبارت و اصطلاح جدید وجود دارد که آموزش آن ها یک امر واجب به حساب می آید.

برای جلوگیری از سردرگمی های احتمالی در راه آموزش سئو لازم است اصطلاحات و مفاهیم این دانش را مفهومی یاد بگیرید.

در دانش سئو این مفاهیم پایه ای مربوط به بخش های سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و الگوریتم های گوگل می باشد.

در دوره مقدماتی سئو، تلاش می کنیم برای ارتقا دانش شما مفاهیم را در حد توان ساده سازی کرده و بیان کنیم.

دوره سئو مقدماتی برای افرادی کاربرد دارد که علاقه مند به حوزه سئو بوده اما در ابتدای مسیر قرار دارند. این افراد به دو دسته کلی تقسیم می شوند. افرادی که قصد دارند سئو را به صورت حرفه ای ادامه دهند و یا افرادی که برای کسب و کارشان لازم به داشتن یک دید کلی از سئو هستند. شرکت در دوره سئو بیس به گروه های زیر نیز توصیه می شود:

    ۱.افرادی که به فکر شروع کسب و کار آنلاین خود هستند.
    ۲.مدیران بازار سنتی که به فکر ورود به دنیای دیجیتال هستند.
    ۳.افرادی که به فکر کسب درامد از دنیای مجازی در منزل هستند.
    ۴.افرادی که مایل به کسب درآمد از پروژه های طراحی سایت هستند .

در دوره آموزش سئو مقدماتی شما از مراحل اول یعنی On-Page SEO شروع به یاد گیری می کنید و می آموزید که محتوای با کیفیت تولید کنید و بهینه سازی های مربوط به داخل سایت را انجام دهید.

در گام بعدی با روش های لینک سازی به شیوه های صحیح Off-Page SEOآشنا شده و توانایی بهبود بخشیدن به آن ها را پیدا می کنید.

و در آخر با بررسی های کلی سایت و آنالیز سایت؛ توانایی پیشنهاد یک استراتژی سئویی را پیدا می کنید.

باید بدانید که پیش نیاز های لازم در این دوره، آشنایی کافی با موتور های جستجو و آشنایی نسبی با کد های html است.
آموزش سئو پیشرفته (سئو پرو)

اموزش سئو در سئولب به صورت تخصصی و پیشرفته انجام می شود و مورد توجه بسیاری از علاقه مندان در این رشته تخصصی و به طور کل در حوزه دیجیتال مارکتینگ قرار گرفته است.

شما با شرکت در سئو پرو می توانید مسیر یادگیری تخصص خود را آسان تر کنید. دانش عمیق و جامع و دسته بندی شده ای در اختیار شما قرار گرفته می شود که قطعا در جمع های مرتبط کمتر شنیده باشید.

دوره آموزش سئو پیشرفته مناسب برای افرادیست که سئو را حرفه و تخصص خود می دانند و از مرحله ابتدایی آن گذر کرده اند. همچنین برای افرادی که قصد دارند دانش ابتدایی سئوی خود را ارتقا بدهند، مناسب می باشد.

این دوره نیز همانند دوره آموزش سئو مقدماتی هر سه منظر سئو، یعنی Technical، Contentو Off Page را مورد بررسی قرار می دهد.

در نهایت نیز می توانید استراتژی های مناسب و حرفه ای برای شروع یک پروژه سئویی را خود، تنظیم کنید.
آموزش سئو مقدماتی و حرفه‌ای چه تفاوتی داره؟

در دوره سئو مقدماتی یا SEOBase شما با مفاهیم و اصول پایه‌ای برای بهینه سازی وبسایت آشنا میشید. اگر اطلاعات شما در حد مطالعه تعدادی مقاله در این حوزه است و یا فقط با یکی از بخش های سئو مثل حوزه محتوا کار کردید، برای تسلط بر بخش های مهم و پایه‌ای بهتره که در این دوره شرکت کنید
آموزش سئو همراه با مشاهده مجموعه فیلم‌های آموزشی

مطالعه مقالات آموزشی و کتاب در فهمیدن اصطلاحات سئو به شما کمک می کند. در این راه ممکن است مسیر یادگیری شما کمی گمراه کننده به نظر برسد. آموزش همراه با فیلم، در انتقال سریع مفاهیم و اطلاعات کمکی چشم گیری می کند. ما در کنار شما هستیم تا با ارائه فیلم های آموزشی مسیر یادگیری را آسان تر کنیم.

می توانید با مراجعه به بخش فیلم آموزش سئو در سایت، ویدئو های رایگان و تخصصی را به صورت دسته بندی شده، انتخاب و تماشا کنید.
معرفی دوره فیلم های اموزشی
دوره آموزشی سرچ کنسول

دوره آموزش سرچ کنسول گوگل علاوه بر اینکه بخش‌های مختلف سرچ کنسول را به شما معرفی می‌کند، کاربرد هریک از این بخش‌ها را نیز بررسی می‌کند و در ادامه تلاش دارد تا شما بتوانید با کمک گزارش‌های سرچ کنسول تحلیل درستی از سایت خود داشته باشید.

سرچ کنسول یکی از مهم ترین ابزار های مورد استفاده توسط متخصصین سئو است. با استفاده از گزارش‌های Search Console می توانید آنالیز دقیقی از سایت داشته باشید. در نتیجه درک درستی از موقعیت سایت داشته و استراتژی بهینه ای را برای سایت برنامه ریزی کنید.

در این دوره علاوه بر معرفی بخش های مختلف سرچ کنسول، هر بخش را به صورت کاربردی مورد بررسی قرار می دهیم. و پس از دیدن دوره ی آموزشی نیز سوالات پیش آمده خود را از متخصصین سئولب بپرسید.
دوره آموزشی جی تی متریکس

دوره آموزش جی تی متریکس یک دوره کامل با بررسی تمام معیارها است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. هر قسمت از این ویدیوهای آموزشی، یکی از معیارهای جی تی متریکس را بررسی می کند و علاوه بر آموزش آنها، روش های بهیود را هم معرفی می کند.
دوره آموزش اسکریمینگ فراگ

اسکریمینگ فراگ یکی از ابزارهایی است که برای مدیریت فعالیت های سئو داخلی (on page) و سئو تکنیکال کمک بسیاری به متخصصان سئو می‌کند. برای بررسی وضعیت سایت ویژگی‌های بسیاری باید مورد بررسی قرار گیرد؛ این ویژگی‌ها تنها به کیفیت محتوا یا استفاده کاربردی از عناوین محدود نمی‌شود. در واقع هر جزء هر چند کوچک از سایت شما، می‌تواند قابلیت این را داشته باشد که سایتتان را به بالاترین جایگاه رسانده یا منجر به کاهش رتبه و جایگاه سایتتان شود. در دوره آموزش اسکریمینگ فراگ با تمامی بخش های این نرم افزار و نحوه آنالیز خروجی آن آشنا می شوید.

گفتگو در مورد طراحی اپلیکیشن