شرکت نرم افزار برنامه نویسان دانش برتر سهند

برنامه ریزی

برنامه ریزی

شماره یک: گوگل کلندر (Google Calendar)

ترلو

در سال 2006 یعنی 13 سال پیش، گوگل اولین بار «تقویم گوگل» را برای مدیریت زمان و برنامه ریزی، به بازار عرضه کرد.

تقویم گوگل یا «گوگل کلندر» از آن جهت بسیار کاربردی است که هم تقویم شمسی دارد و هم تمام مناسبت‌ها و تعطیلات ایران را در خود جای داده است.

شماره دو: ترلو (Trello)

ترلو

شاید بهتر باشد به ترلو به چشم یک نرم افزار «مدیریت کار» نگاه کنیم؛ اما ترلو هم برای مدیریت زمان مناسب است و هم برنامه ریزی.

اگر هنوز نمی‌دانید ترلو چیست، باید بگویم ترلو ترلو یک برنامه کاربردی وب برای مدیریت کار است.

با استفاده از این ابزار مدیریت زمان و برنامه ریزی شما می‌توانید به راحتی مدیریت کلیه کارها را به عهده بگیرید. ترلو ابزاری است که کار با آن آسان است. ترلو یک بورد مجازی است که نسبت به بوردهای فیزیکی مزایی دارند. مثلاً شما اگر یک تیم داشته باشید، به راحتی می‌توانید هرکدام در خانه‌های خود بنشینید و کارهایتان را با ترلو برنامه ریزی کنید.

در ترلو می‌توانید بوردهای مختلفی تعریف کنید و افراد تیم خودتان را در هر بورد دلخواه اضافه کنید.

بیش از یک میلیون نفر از این ابزار مدیریت زمان و برنامه ریزی استفاده می‌کنند و بیش از 20 میلیون کار روی آن تعریف شده است. هم اکنون تقریباً 10 میلیون کار داخل ابزار مدیریت ترلو تعریف شده‌است.

دو نکته مهم در استفاده از ترلو، یکی سادگی و راحتی کار با آن است و دومی هم اینکه شما می‌توانید اپلیکیشن این ابزار را روی گوشی خود نصب و به راحتی و هر زمان با آن کار کنید.

با ترلو می‌توانید هم در زمانتان صرفه جویی کنید، هم نظم ویژه‌ای به کارهایتان بدهید و هم دیگر هیچ‌کاری یادتان نرود.

اگر برنامه ریزی روزانه یا بلندمدت هم دارید، می‌توانید آنها را در ترلو وارد کنید.

شماره سه: تسکولو (Taskulu)

تسکولو

بهترین اسمی که روی این ابزار می‌شود گذاشت، این است: «نسخه ایرانی ترلو»

تسکولو از آن نسخه‌های ایرانی است که انصافاً چیزی کم از نسخه خارجی‌اش ندارد.

در این زمان که کارها بسیار زیاد و پیچیده شده‌اند، نیاز به یک برنامه‌ریز حرفه‌ای، بیشتر از هر وقت دیگری در شرکت‌ها و کسب و کارها حس می‌شود. تسکولو یک نرم‌افزار مدیریت کار مبتنی بر همکاری است که می‌تواند با سازماندهی کارها، مدیریت زمان خوبی برای شما هدیه بیاورد.

شماره چهار: واندرلیست (Wunder List)

واندرلیست

یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت زمان و برنامه ریزی واندرلیست است. واندرلیست نسخه‌های ویندوز فون، اندروید، IOS، ویندوز و وب را دارد.

برای استفاده از واندرلیست باید با یک ایمیل در آن ثبت نام کنید. طریقه کار با واندرلیست هم به این شکل است که وظایف و کارهایتان را در آن وارد می‌کنید و یک برنامه ریزی اساسی با آن انجام می‌دهید.

با واندرلیست دیگر هیچ چیز یادتان نمی‌رود، حواس پرت نمی‌شوید و می‌توانید زمان زیادی را ذخیره کنید.

واندرلیست رایگان است و برای استفاده از آن هیچ هزینه‌ای لازم نیست.

شماره پنج: تو دوایست (ToDoist)

تودوایست

یکی دیگر از نرم افزارهای مدیریت زمان وبرنامه ریزی تودوایست (ToDoist) است.

این نرم افزار هم رایگان است. البته برای استفاده از برخی ویژگی‌های آن باید سالانه مبلغی پرداخت کنید، آن هم به دلار (در حد 36 دلار).

استفاده از تودوایست راحت و آسان است. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند وظایفی را که در پلتفرم‌های مختلف به تأخیر افتاده، زمان بندی کنند.

جالب است بدانید این نرم افزار را هم تیم توسعه دهنده واندرلیست درست کرده است. از قابلیت‌های این نرم افزار، امکان کنترل و بررسی وظایف، انتقال آن‌ها به یادآوری‌ها و مشخص کردن فهرست‌های متنوع وظایف با کدهای رنگی است.

همچنین این نرم افزار سرویسی دارد که با ارائه پیشنهاداتی برای اولویت بندی امور مختلف، به کاربر در انجام به موقع وظایف کمک می‌کند.

نرم افزار مدیریت زمان و برنامه ریزی تودوایست با بیش از ده میلیون بار دانلود، یکی از کاربردی‌ترین و پرطرفدارترین نرم افزارهای مدیریت زمان و برنامه ریزی است. این نرم افزار قطعاً می‌تواند به کارایی افراد پرمشغله و افراد حواس پرت، کمک کند.

این برنامه هم برای اندروید و آی او اس طراحی شده و هم نسخه‌های ویندوز دارد. فقط کافی است در این برنامه با ای میل خود ثبت نام کنید و بعد از آن با استفاده از فضای ذخیره سازی ابری این نرم افزار در هر جایی کارها و پروژه‌های خودتان را پیش ببرید

قابلیت اولویت بندی وظایف با مربع‌های رنگی که پشت نوشته‌ها قرار می‌گیرند

خواندن هر دو مقاله زیر می تواند برای برنامه ریزی مفید باشد:

چطور برنامه ریزی کنیم؟

10 نکته کنکوری در مورد برنامه ریزی روزانه

شماره شش: وان نوت (One Note)

وان نوت

آیا مدیر هستید و حجم کارهایتان بسیار متنوع و زیاد است؟

پروژه‌های متعدد در شرکت دارید؟

دانشجویی هستید که برای پایان‌نامه خود در حال تحقیق است؟

آیا یک تیم کوچک هستید که دوست دارید فضایی برای هماهنگی کارها و برنامه‌های خود داشته باشید؟

یا فعلاً در خانه هستید و قسمت عمده وقت شما به مطالعه کتابهای کاغذی یا جستجوی سایت‌های مفید و جذاب در وب می‌گذرد؟ اگر در ثبت و مدیریت اطلاعات خود مشکل دارید، وان نوت می‌تواند یکی از راهکارهای مناسب برای شما باشد.

وقتی بسته نرم افزاری آفیس را روی کامپیوتریا لپ تاپ خود نصب می‌کنید، وان نوت هم به صورت اتوماتیک بر روی سیستم شما نصب می‌شود. معمولاً اغلب ما از این ابزار مدیریت زمان وبرنامه ریزی استفاده نمی‌کنیم. شاید چون نمی‌دانیم چقدر قابلیت دارد.

قابلیت‌های بالای این نرم افزار آن را تبدیل به دستیار ویژه شما خواهد کرد.

از وان نوت می‌توانید به عنوان دفترچه یادداشت شخصی برای جلوگیری از فراموشی هم استفاده کنید.

شماره هفت: تایم داکتر (Time Doctor)

یکی از مواردی که معمولاً نمی‌دانیم زمانمان کجا هدر می‌رود، مواقعی است که صرف کارهای جانبی روزانه مثل تلفن، بازاریابی برای مشتریان جدید، کار بر روی پروژه‌های مشتریان، استراحت، کار با رسانه‌های اجتماعی و دیگر فعالیت‌های غیر مرتبط با کار می‌کنیم.

یکی از نرم افزارهای مدیریت زمان و برنامه ریزی مفید، همین تایم داکتر است. این نرم افزار زمانی که شما صرف هر فعالیت می‌کنید را همراه با یک گزارش بسیار ساده به طور کامل به شما ارائه می‌دهد. با داشتن گزارش، شما قادر به ارزیابی و برقرار کردن تنظیمات خواهید بود. Time Docotor در زمانی که با رسانه‌های اجتماعی کار می‌کنید، به شما تذکر می‌دهد، برای مثال از شما می‌پرسد که آیا این فعالیت مربوط به کار است یا نه؟

هدف این است که زمانی را که باید کار کنید بر روی آن متمرکز باشید و شاید با ظاهر شدن این پیام‌ها، کمی احساس گناه کنید.

تایم داکتر

برای سحرخیزی و زود از خواب بیدار شدن، این سه مقاله را بخوانید:

چطور صبح از خواب بیدار شویم؟ سحرخیزی

سحرخیزان ثروتمند؛ سحرخیز بودن؛ رمز موفقیت!

یک روش عالی برای جلوگیری از اهمال کاری؛ قانون 30 روز

شماره هشت: کوالیتی تایم (Quality Time)

کوالیتی تایم

یک نرم افزار خیلی جالب برای اینکه ببینیم روزانه در موبایلمان مشغول جه کاری هستیم و چه مدت.

نرم افزار کوالیتی تایم را روی موبایل خود نصب کنید. با آنم یتوانید بفهمید روزانه (و هفتگی) چند ساعت با موبایلتان مشغول بوده‌اید. این نرم افزار جزئی‌ترین کارهای شما را به شما یادآوری می‌کند. مثلاً می‌توانید بفهمید در هر نرم افزار چه مدت وقت تلف کرده‌اید. هر اپلیکیشن را چندبار باز و بسته کرده‌اید و چند بار قفل گوشی‌تان را باز کرده‌اید.

همه چیز به تفکیک برای شما آماده است.

شماره نه: هاروست (Harvest)

هاروست

مدیریت زمان به معنی بهینه سازی وظایف شما تا حد ممکن با یافتن روش‌های خودکار تکمیل کار، است.

نرم افزار هاروست برای این کار مناسب است.

این نرم افزار با ارائه گزارش‌های گرافیکی روزانه، این امکان را می‌دهد تا دقیقاً ردیابی کنیم که چه قدر زمان برای هر پروژه صرف کرده‌ایم. این گزارش‌های گرافیکی به شما در تخمین پروژه‌های آتی و برآوردهای بهتر کمک می‌کند. از دیگر ویژگی‌های آن، صورت حساب و رسید پرداخت خودکار و همچنین ردیابی هزینه‌هاست.

برای جلوگیری از حواس پرتی به خصوص زمانی که در خانه کار می‌کنید، خود کنترلی بسیار مهم است. نرم افزار مدیریت زمان هاروست مطمئناً تنها راه حل نیست، اما می‌تواند یک راه حل مؤثر را فراهم کند و ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

شماره ده: اِنی دو (Any Do)

انی دو

این نرم افزارفقط برای اندروید طراحی شده است.

با Any.do کارهای خود را مدیریت و برنامه ریزی کنید. این برنامه برای یادآوری کارهایی که قرار است انجام دهید.

Any.do لیست کارهایی که می‌خواهید انجام دهید را سفارشی سازی می‌کند و با آن می‌توانید یادآوری‌های مبتنی بر زمان و مکان داشته باشید. علاوه براین شما می‌توانید از این برنامه برای یادآوری کارهای روزانه استفاده کنید.

تعداد نرم افزارهای مدیریت زمان و برنامه ریزی بسیار زیاد است.

برای اینکه این مقاله بیش از اندازه طولانی نشود، صرفاً نام آنها را ذکر می‌کنیم.

برای اندروید:

BZ Reminder

GTasks

Ike To Do List

Life Reminders

TickTick

To Do List

شما چه نرم افزارهای خوبی برای مدیریت زمان و برنامه ریزی سراغ دارید؟

حتماً در قسمت کامنت ها آن را برای ما یادداشت کنید تا سایر دوستان هم از آن استفاده کنند.

منبع

https://www.bishtarazyek.com/

 

 

گفتگو در مورد طراحی اپلیکیشن