شرکت نرم افزار برنامه نویسان دانش برتر سهند

نرم افزار تلفن گویا چیست

نرم افزار تلفن گویا چیست
بصورت کلی به همه سیستمهای که بصورت خودکار تماس تلفنی را پاسخ داده و خدماتی را از طریق خط تلفن در اختیار تماس گیرندگان قرارمی دهند سیستم تلفن گویا گفته می شود . این خدمات می تواند بخش راهنمای صوتی جهت ارتباط با داخلی ها ، صنوق صوتی ، ارسال و دریافت فکس و یا هر نوع خدمات دیگری باشد .

در سیستمهای تلفن گویا ، تماس گیرنده از طریق ورود شماره ( DTMF) و یا از طریق دستورات صوتی درخواست و یا انتخاب های خود را به تلفن گویا اعلام می کند و سپس پاسخ مناسب بصورت خودکار به وی داده می شود .همچنین تلفن گویا می تواند شماره تلفن های مشخصی را شماره گیری نموده و خود شروع کنند ه تماس باشد . معمولاً جهت یادآوری اقساط و یا تبلیغات تلفنی از این روش استفاده می شود که به آن تماس گیرخودکار گفته می شود .

تلفن گویا چیست ؟

سیستمهای تلفن گویا در بسیاری از مراکز ارائه خدمات مانند سیستمهای پرداخت بانکی ( تلفن بانک ) ، اعلام اطلاعات هواشناسی ، اعلام اطلاعات پرواز ، مراکز تماس جهت ارتباط با داخلی ها ، صدای مشتری ، نوبت دهی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه هنورز ارتباط تلفنی یکی از راحت ترین روشهای ارتباطی است و مردم آنرا به سایر روشها ترجیح می دهند ، شرکت ها و سازمانها باید راه حل مناسبی جهت پاسخگوی به درخواستها تماس گیرندگان داشته باشند و تلفن گویا راه حل این مسئله است . با بکارگیری سیستم تلفن گویا ، تماس گیرندگان می توانند به سهولت و با دقت بیشتری بصورت 24 ساعته اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند از طرفی سازمانها و شرکتها می توانند تلفن گویا را جایچزین نیروی انسانی نمایند که باعث صرفه جویی در هزینه پرسنل و بهبود ارائه خدمات می گردد زیرا عوامل انسانی مانند خستگی ، بی دقتی و بی حوصله گی در آن دخالت ندارد .

نقش تلفن گویا در شرکت هایی که ترافیک تماسهای بالایی دارند پررنگ تر است . زیرا معمولا" در اینگونه مواقع افراد پاسخ دهنده تماس قادر به پاسخگویی به تمام تماسها در یک لحظه نیستند در این مواقع تلفن گویا با تشکیل صف انتظار و اعلام نوبت به تماس گیرنده باعث می شودتماس گیرندگان از زمان انتظار تقریبی خود مطلع شوند و احساس رضایت بیشتری کنند .

تلفن گویا معمولاً با نام IVR در زبان انگلیسی شناخته می شود که مخفف Interactive Voice Response است .

بطور خلاصه مزایای استفاده از تلفن گویا عبارتند از

افزایش سرعت و صرفه جویی در زمان

افزایش دقت در پاسخگویی به تماسها

پاسخگویی24 ساعته به تماسها

صرفه جویی در هزینه نیروی انسانی

تلفن گویا

تلفن گویا در بسیاری از زمین ها کاربرددارد و معمولابا اسامی مختلف شناخته می شود .

برخی از کاربرد های سیستمهای تلفن گویا به شرح ذیل می باشند :

۱- اپراتور خودکار و صف انتظار ( اتصال به داخلی ) ( Auto Attendant)

۲- صندوق صوتی ( Voicemail)

۳- سامانه شکایات و پیگری شکایات

۴- سامانه ثبت پیشنهادات و انتقادات

۵- تلفن بانک ( IVR Banking)

۶- نوبت دهی

۷- ثبت سفارش

۸- نظر سنجی ( Surveying)

۹- فکس سرور ( Fax Server)

۱۰- پرداخت قبوض ( Bill Payment)

۱۱- اعلام اطلاعات هواشناسی (Weather for cast IVR)

۱۲- اعلام اطلاعات پرواز ( Flight information IVR)

۱۳- اعلام اطلاعات بازار سهام ( Stock information IVR)

۱۴- ساعت گویا

۱۵- اطلاع رسانی راهها و جاده ها

۱۶- مسابقه

۱۷- اعلا م بدهی

۱۸- تماس گیر خودکار ( شماره گیری و پخش پیغام ) ( Voice broadcast یا Dialer)

۱۹- سامانه تماس مجدد ( Callback )

۲۰- رزرو وقت تلفنی

۲۱- رزرو بلیط هواپیما

۲۲- پیگری مراسلات پستی و صدها نمونه دیگر

منبع

https://www.tibasamaneh.com/

گفتگو در مورد طراحی اپلیکیشن