کوواریانس چیست
کوواریانس چیست
بهترین نرم افزارهای CRM در ایران و دنیا | ابزار مدیریت مشتری (بخش ۳ درسنامه بهترین نرم افزارهای بازاریابی و فروش)
بهترین نرم افزارهای CRM
در بخش چهارم درسنامه بهترین نرم افزارهای بازاریابی، به معرفی بهترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) پرداختیم. CRMهای معرفی شده، بهترین نرم افزارهای CRM موجود در بازار هستند.
مدیران معمولا بعد از اینکه حسابی با فرایندهای فروش خودشان سروکله زدند شروع به جست و جو درباره بهترین نرم افزار CRM میکنند. درواقع شما برای اینکه بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید به بهترین نرم افزار هم نیاز خواهید داشت. قطعا شما هم به دنبال بهترین نرم افزار CRM در ایران هستید.
اما برای اینکه بهترین نرم افزار crm را بیابیم باید یک مفهومم را با هم مرور کنیم. نرم افزار سی آر ام چیست؟ سی آر ام مخفف عبارت Customer Relationship Management و به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است. نرمافزارهای CRM سیستمی برای مدیریت تعاملات شرکت با مشتریان فعلی و آینده هستند و بر تعاملات بین شرکت با مشتریان تمرکز میکنند. این تمرکز باهدف بهبود ارتباطات با مشتریان، افزایش فروش (درآمد) و کاهش هزینهها انجام میشود.
با استفاده از چنین سیستمهایی میتوانید تمامی اطلاعات موردنیاز را در یک پلتفرم ذخیره کرده و پایگاه جامعی از دادههایتان ایجاد کنید. چنین سیستم یکپارچه و قدرتمندی میتواند در ادامه، گزارش جامعی از عملکرد شرکت ارائه داده و بینش لازم برای بهینهسازی استراتژیها (باهدف افزایش درآمد) را در اختیارتان قرار دهد.
نرم افزارهای CRM معمولا به دو صورت ارائه میشوند؛ برخی به صورت cloud یا همان سرویس ابری و برخی هم به صورت on-promise یا همان بسته نرم افزار نصبی. هر دو این حالت کاربرد یکسانی دارند و تنها تفاوت در شیوه ارائه CRM است. در ادامه در این خصوص بیشتر صحبت میکنیم.
مهمترین نکته درباره نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری این است که بهترین نرم افزارهای CRM تمامی فعالیتها ( از جمله فروش، بازاریابی، پشتیبانی و غیره) را بر جذب، نگهداشت و در نهایت وفاداری مشتریان متمرکز میکنند. به علاوه با استفاده از CRM دیگر نیازی به ورود دستی اطلاعات نیست. با سازماندهی و اتوماسیون فرآیندهای تجاری سرعت گردش کاری هم افزایش میابد.
ما فهرستی از بهترین نرم افزارهای CRM را همراه با ویژگیهای منحصربهفردشان برای شما جمع آوری کرده ایم. بهترین نرم افزارهای CRM فارسی و غیرفارسی زبان عبارتاند از:
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مایکروسافت
نرمافزار CRM شرکت مایکروسافت یک نرمافزار برنامهریزی منابع سازمانی (ERP) چندزبانه و چند ارزی است. این نرمافزار برای شرکتهای متوسط و بزرگ طراحی شده و با سیستمعاملهای ios، اندروید و ویندوز سازگار است. ارائهی ابزارهای گسترده و کاربردی برای تمامی دپارتمانها ( مانند فروش، پشتیبانی و غیره)، امور مالی، قابلیت یکپارچهسازی فرایندها و هوش مصنوعی، تنها بخشی از قابلیتهای این CRM است.
نرم افزار سی آر ام مایکروسافت
به علاوه Microsoft Dynamics 365 CRM قابلیت همگامسازی کامل با ابزارهایی مانند Salesforce، PandaDoc و غیره را نیز ارائه میدهد. برنامههای جداگانه موجود در Microsoft Dynamics 365 هم میتوانند بهعنوان محصولات مستقل با یکدیگر ترکیب شده و یا با طیف گستردهای از سیستمهای تجاری خارجی به منظور ارائهی یک ابزار کاملاً سفارشی مورد استفاده قرار گیرند.
مشخصات Microsoft Dynamics CRM
مایکروسافت داینامیک CRM معمولاً به دو صورت عرضه میشود:
CRM آنلاین
CRM آنلاین، سرویس مایکروسافت دینامیک CRM مبتنی بر فضای ابری است که تمام پردازشهای backend (مانند سرورهای برنامه، نصب، استقرار، پایگاه داده، مجوزها و غیره) در سرورهای مایکروسافت مدیریت میشوند. میتوانید در عرض چند روز سیستم خود را راه بیندازید و روی مرورگر وب به آن دسترسی داشته باشید.
CRM On-Premise
نسخهی on-premise ارائه سفارشیتر و قویتری از مایکروسافت داینامیک CRM است که برنامه CRM و پایگاه دادههایش را بر روی سرورهای شما مستقر میشوند. این پیشنهاد به شما امکان میدهد تمام پایگاههای داده، سفارشیسازی، استقرار، پشتیبان گیری، مجوزها و سایر تنظیمات شبکه و سختافزاری را خودتان کنترل کنید. بهطورکلی، سازمانهایی که میخواهند یک CRM سفارشی داشته باشند، نسخه on-premise را ترجیح میدهند؛ زیرا این برنامه قابلیتهای یکپارچهسازی و سفارشیسازی بهتری دارد.
ویژگی های Microsoft Dynamics CRM
هر دو نسخه، ازنقطهنظر عملکردی، عملکردهای مشابهی ارائه میدهند. بااینحال، ازنظر اجرا تفاوت قابلتوجهی دارند. میتوانید تفاوتهای این دو نسخه را در جدول زیر ببینید.
مزایای نرمافزار Microsoft Dynamics 365
دادههای متمرکز
قدرت همگامسازی بالا
رابط کاربری جدید و منسجم
قابلیت سفارشیسازی و نصب آسان
مقرونبهصرفه
بازگشت سرمایه قابلتوجه در مقایسه با نرمافزارهای مشابه رقابتی
ابزاری پیشرفته برای جستجوهای ساده و پیچیده
معایب Microsoft Dynamics 365
استفاده از Microsoft CRM میتواند برای افرادی که با محصولات مایکروسافت آشنا نیستند، دشوار باشد.
قدرت انعطافپذیری پایین در ساختار (پس از اتمام مراحل نصب بهسختی میتوانید تنظیمات را تغییر دهید. بنابراین تعمیر و نگهداری از این نرمافزار چالشهای زیادی خواهد داشت.)
قیمت لایسنس نرمافزار CRM Microsoft Dynamics بسیار بالا است.
نیاز به خرید واحدها و برنامههای جانبی
صرف وقت و انرژی زیاد برای یادگیری پلتفرم
رابط کاربری سی آر ام Dynamic 365
فضای کاربری Microsoft Dynamics CRM
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شرکت salesforce
نرمافزار Salesforce یکی از تکنولوژیهایی است که تغییرات بزرگی را در دنیای محاسبات کامپیوتری و رایانش ابری (Cloud Computing) به وجود آورده است. Salesforce کار خود را بهعنوان شرکت مدیریت ارتباط با مشتری Software as a Service (SaaS) شروع کرد. این شرکت امروزه هم نرمافزارهای متنوعی را ارائه میدهد و هم پلتفرمی را برای ساخت و توزیع نرمافزار فراهم کرده است.
نرم افزار سی آر ام Salesforce
مزایای Salesforce CRM
مقرونبهصرفه
تحویل خدمات کاملاً آنلاین و در فضای ابری
ابزارهای بسیار گسترده برای تبدیل سریع ایدهها به راهکار
سرعت، سهولت، کارایی
کاربری آسان
قابلیت همگامسازی با ابزارهای پرکاربرد (مانند Gmail)
بهروزرسانی کاملاً خودکار
معایب Salesforce CRM
قیمت بسیار بالا
پرداخت هزینههای اضافی برای دسترسی به بخش عمدهی قابلیتها
پیچیدگی راهاندازی و تنظیمات نرمافزار (فرایند پیادهسازی نرم افزار CRM این شرکت بسیار زمانبر است)
رابط کاربری شلوغ امکان بررسی و انجام وظایف را سخت میکند.
پشتیبانی مشتریان خیلی قوی نیست.
رابط کاربری Salesforce CRM
Salesforce CRM
CRM هاب اسپات
HubSpot CRM آماده است تا کارهای دستی را در دنیای مدرن از بین ببرد. HubSpot CRM به تمام جزئیات – ورود به سیستم ایمیل، ضبط تماسها و مدیریت دادهها – توجه میکند، بنابراین از هدر رفت زمان جلوگیری میکند.
از داشبورد بیکموکاست و بصری، نمای لحظهای از کل کاریز فروش داشته باشید. کاربران میتوانند معاملات موفق و ناموفق، قرار ملاقاتهای برنامهریزی شده و قراردادهای ارسال شده در هر دوره زمانی را مرتب کرده و عملکرد را بر اساس سهمیههای فروش پیگیری کنند. معاملات را بر اساس نام، مالک، مقدار یا مرحلهای با فیلترهای سفارشی در کسری از زمان مرتب کنید.
نرم افزار سی آر ام hubspot
مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری HubSpot
طراحی زیبا
کاربری آسان
گرداوری همهچیز در یک پایگاه منسجم
ابزارهای اتوماسیون گسترده و ارائهی رایگان مهمترین ابزارها
قابلیت همگامسازی با Gmail یا Outlook و غیره
قابلیت ثبت تعاملات
دوره آزمایشی ۷ روزه رایگان
آموزش کاربران و محتوای وبلاگی بسیار قوی
معایب HubSpot CRM
قرارداد ۱۲ ماهه (عدم ارائه گزینههای بیشتر برای عقد قرارداد)
عدم ارائه تست A / B در پکیج اصلی و هزینهی بالای خرید آن
افزایش قیمت تصاعدی
پرداخت هزینه برای دریافت پشتیبانی فنی
Hubspot CRM در ابتدا یک ابزار بازاریابی بود؛ به همین دلیل معایب و کاستی های نسبتا زیادی در بخش CRM فروش دارد.
محدودیت در تغییر تنظیمات و شخصیسازی
این نرم افزار در مقایسه با سایر نرم افزارهای مدیریت ارتباط مشتری (مانند Microsoft Dynamic و Salesforce) نسبتا جدید است. برای همین جای کار بسیار زیادی دارد.
رابط کاربری HubSpot CRM
HubSpot CRM
CRM دیدار
چرا ما دیدار را بهترین نرم افزار CRM ایرانی معرفی کردهایم؟ بیابید با یک مثال ساده شروع کنیم. احتمالاً قبل از نرمافزار CRM دیدار، با مواردی چون بینظمی پیگیریها، وابستگی به افراد، عدم وجود یک دیتابیس از مشتریان، فروش آشفته و نداشتن تصویر روشن از کسبوکار دستوپنجه نرم کردهاید. اما بعد از استفاده از دیدار CRM، نظم و سرعت در پیگیریها، عدم وابستگی به افراد، فروش بیشتر، کنترل روی فروش را تجربه خواهید کرد. با در اختیار داشتن یک پایگاه جامع از دادههای مشتریان و گزارشهای کامل مبتنی بر دادههای موجود، میتوانید کمپینهایی هدفمند و شخصیسازیشده را به مرحلهی اجرا برسانید، سرنخهای بیشتری جذب کنید، بیشتر بفروشید و در نهایت مشتریانی راضی و وفادار داشته باشید. همهی این اتفاقها تنها با نرمافزار سی آر ام دیدار میسر خواهد شد!
نرم افزار سی آر ام دیدار
مزایای نرمافزار CRM دیدار
چرا باید دیدار را انتخاب کنید؟
سادگی
نرمافزاری تماماً فارسی
راهاندازی بسیار سریع
کاربری بسیار آسان
آموزش و پشتیبانی رایگان و قدرتمند
بهروزرسانیهای مداوم در جهت بهبود کاربری و تسهیل فرایندها
۱۵ روز فرصت رایگان برای بررسی عملکرد نرمافزار
۹۹ درصد رضایت مشتریان
سیستم گزارش دهی بسیار پیشرفته
قابلیت شخصیسازی
دسترسی همهجانبه
امنیت بالا
نرمافزار موبایلی (اندروید و iOS)
رابط کاربری دیدار CRM
دیدار CRM
CRM کیپ (Keap)
نرمافزار Keap (Infusionsoft سابق) یک راهکار فروش و بازاریابی مبتنی بر تکنولوژی ابری است که مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، اتوماسیون بازاریابی و دامنهای از اقدامات تجارت الکترونیک را یکجا ارائه میکند. نرمافزار Keap به کسبوکارهای کوچک کمک میکند تا فروش را ساده کرده و تجربیات مشتری را مدیریت کنند. کاربران میتوانند مخاطبین را دستهبندی کنند، تعاملات مشتری را رهگیری نمایند، ایمیل ارسال کنند و همچنین کمپینهایی را با محرکهای ارتباطی شخصی بر اساس تعداد ایمیلهای بازشده، کلیکها و سایر موارد اجرا کنند. همینطور کاربران میتوانند تجارت الکترونیک خود را هم مدیریت کنند؛ از مدیریت موجودی کالا گرفته تا پرداخت و تحقق خرید، راهاندازی سبدهای خرید آنلاین، پیگیری فعالیت ویترین فروشگاه دیجیتال، ارسال قیمتها، برگ خریدها و رسیدها. قیمتگذاری بهصورت اشتراک ماهانه است و پشتیبانی از طریق تلفن، ایمیل و سؤالات متداول انجام میشود.
نرم افزار سی آر ام keap
مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری Keap
رابط کاربری مناسب و اتوماسیون کمپینهای آسان
دسترسی آسان، سریع و کارآمد از طریق موبایل (Android و iOS)
قرار دادن نرمافزارهای صدور فاکتور، بازاریابی و CRM در یک برنامه
نمایش همه جزئیات در یک صفحه
گزارشهای مناسب برای تحلیل دادهها
قابلیت همگامسازی با QuickBooks، SalesForce، Outlook، Gmail و غیره
معایب نرمافزار Keap
مدت زمان طولانی اعمال تنظیمات اولیه
یادگیری نرمافزار میتواند کمی سخت باشد
رابط کاربری چندان ساده نیست و ممکن است کمی گیجکننده باشد
پیامک و خط تلفن فقط برای امریکای شمالی موجود است
رابط کاربری سی آر ام شرکت Keap
keep CRM
CRM زوهو (Zoho)
Zoho CRM یک پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر فضای ابری است که نیازهای مشاغل و صنایع در هراندازه و هر نوعی را برآورده میکند. پشتیبانی گسترده و چندکاناله از طریق تلفن، ایمیل، گفتگوی زنده، رسانههای اجتماعی و جلسات حضوری، Zoho CRM را به یک سیستم یکپارچه تبدیل کرده است. Zia، دستیار فروش مجهز به هوش مصنوعی Zoho، تفسیر، راهکار و پیشبینیهای پیشرفتهای را به فروشندگان ارائه میدهد. تیم فروش میتواند بهجای ورود داده، با کمک اتوماسیون گردش کار، امتیازدهی به سرنخ، اعلانهای زمان واقعی و گیمیفیکیشن داخلی، زمان بیشتری را صرف فروش کند.
نرم افزار سی آر ام zoho
مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری Zoho:
ویژگیهای بازاریابی و اتوماسیون عالی
یکپارچگی آسان با دیگر محصولات Zoho
برنامه سازنده فرم (پولی)
گزارشگیری جامع
امنیت بالا
نسخههای موبایلی
معایب Zoho:
فرایند شروع به کار طولانی است
پشتیبانی محدود
عدم بهینهسازی فرمها
رابط کاربری نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری Zoho
سی آر ام Zoho
نتیجه گیری
در این مقاله سعی کردیم توضیح بدیم بهترین نرم افزار CRM چیست. نرمافزار CRM یکی از بزرگترین نیازهای دنیای کسبوکار امروز است. بدون CRM نمیتوانید همهچیز را در یک مکان جمعآوری کرده و سیستمی یکپارچه ایجاد کنید که همهی کارمندان به آن دسترسی داشته باشند. با استفاده از نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری، سیستمی دارید که اطلاعات را در سریعترین زمان ممکن در اختیار همه قرار میدهد، تمامی تعاملات و دادههای مشتری را در یک پایگاه داده گرداوری میکند و گزارشهای عملکردی بینظیری را برایتان فراهم میکند.
در بخش چهارم درسنامه بهترین نرم افزارهای بازاریابی، به معرفی بهترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری پرداختیم. استفاده از نرم افزارهای CRM خارجی، دردسرهایی مانند زبان انگلیسی و عدم هماهنگی با فرهنگ کاری ما را ایجاد میکند. بنابراین توصیه میکنیم به سراغ نرم افزار CRM فارسی بروید. نرمافزار سی آر ام دیدار مناسب با نیاز شرکتهای ایرانی طراحی شده است و با بهروزرسانیهای متعدد، تمامی خواستههای شما را برآورده میکند.
خوشحال میشویم نظراتتان را درباره نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دیدار بخوانیم. لطفا در بخش نظرات پایین صفحه برای ما بنویسید.
منبع
https://didar.me/